Pietariin huhtikuussa, onko kellä kokemuksia omatoimimatkasta tuonne?

Junalla vai bussilla? Majoitusvaihtoehtoja?

Avainsanat: pietarin matka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.03.2014 - 13:01

Itse olen matkannut Pietariin Nevatoursin matkoilla. Nevatoursilla on kai n. 30 vuoden kokemus ja erittäin huokeat hinnat. Olen ollut heidän matkoillaan kaksi joulua Pietarissa ja ollut erittäin tyytyväinen kaikkiin järjestelyihinsä. Siksi itse en lähtisi Pietariin omatoimimatkalle, varsinkin kun en puhu yhtään venäjään. Ne tuttuni, jotka käyvät Pietarissa lähinnä omatoimisilla oopperamatkoilla, matkustavat aina junalla. Olenkin ymmärtänyt, että se on ainoa viisas, ymmärtääkseni jopa ylellinen tapa matkustaa Helsingistä Pietariin. En tiedä pysähtyykö juna matkalla eli voiko kyytiin hypätä muualta Suomesta, mutta sehän selviää, kun soittaa VR:lle. Pietarin junia näen päivittäin Helsingin rautatieasemalla ja hienoja ovat.
Moskova-hotellissa olen ollut majoittuneena ja ollut erittäin tyytyväinen. Hotelli on hyvällä paikalla ja hyvätasoinen.

Lisätty: 01.03.2014 - 13:20

Moscow Hotel on näköjään oikea virallinen nimi :) Neljän tähden hotelli Pietar Nevski Prospektin varrella ja katsoin hintojakin - mielestäni hämmästyttävän edullinen ainakin keskellä viikkoa näin turistikauden ulkopuolella.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Matkakaverit halusivat vaihtaa kohteen Ukrainan tilanteen vuoksi, joten Tallinna on nyt seuraava kohde. Mutta eiköhän Pietarikin vielä tule käytyä uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2014 - 16:58

Muutama kerta on tullut oltua noin viikon verran aina kerrallaan.Kaunis kaupunki ja todella paljon nähtävää.
Ystävättäreni on muinoin opiskellut /tehnyt siellä työtä ja taitaa mm Venäjän kielen.Hänen kanssaan olen Pietaria ja sen ympäristöä katsellut.

Viime kerralla lähdimme Alegrolla Kouvolasta;upea kokemus!Asemalta sitten kävelimme Sokos hotellille, jonne majoituimme.Siistiä, isoa ja turvallista.Eikä edes kallista.Hotellimme aamupala oli runsas ja maittava.Myös Sevilla ravintolan ruoka oli hyvää.Toki söimme kaupungillakin.Valinnan varaa on!

Paikan päällä liikuimme lähinnä jalan tai metrolla....Joitakin kuvia täällä Napsussakin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.03.2014 - 23:10

eipä ole aavistustakaan pietarin matkoista, pappa kyllä kertoi niistä 40-luvun omatoimimatkoista tuonne itänaapuriin, sellainen ei ainakaan houkuttele ;)