Huolestuttaako Ukrainan tilanne?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.02.2014 - 13:53

Onhan se aina huolestuttavaa, jos ja kun Suomen lähitienoolla soditaan, tai mellakoidaan niin, että niissä mellakoissa kuolee ihmisiä. Sellaista ei soisi kenenkään joutuvan kokemaan, ei varsinkaan maassa johon täältä meiltä matkaaminen on suhteellisen nopeaa ja joka on osa Eurooppaa.Tulee väkisinkin mieleen se epäilys, että jos kaaosmaisen tilanne Ukrainassa yhä vain jatkuu ja pahenee oma maammekin joutuu ottamaan siihen nykyistä voimakkaammin kantaa ja ajautuu näin ainakin sanallisiin kahnauksiin sekä tuon maan, että Venäjän kanssa. Venäjän siksi, että siellä ei koskaan hyväksytä ulkopuolisten tahojen puutumista entisten Neuvostoliiton osien poiltiikkaan, ei edes silloin kun puutumisen tarkoituksena on estää sisällissodan, tai ainakin aseelisten mellakoiden syntyminen/paheneminen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.02.2014 - 01:14

Huomenna ehkä kuullaan vähän lohdullisempia uutisia sieltä, ovat sopineet jotain ?
Kohta ainakin huolestuttaa, nyt ulkomaisissa lehdissä kerrotaan jo, että rikkaat (yleensä juuri ne syylliset) pakenevat jo Ukrainasta. Toivottavasti sellaisia ei taas paapota Suomessa.
Esim. www.dagbladet.no/2014/02/20/.../31943875/

Venäjä on tehnyt 64 ns. "VIP-lentoa" Kievistä.
"Det russiske nyhetsbyrået Itar Tass melder torsdag kveld at det har tatt av 64 såkalte VIP-flyvninger fra Kievs flyplass Zjuljani."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2014 - 08:13

Kyllä tuo tilanne on huolestuttavaksi muodostunut, siellä taitaa olla pressa, joka haluaa kynsin hampain pysyä vallankahvassa, ei tunnu olevan oikein neuvottelumiehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.02.2014 - 13:31

Kaikkialla riehuva väkivalta ja sota huolestuttaa. Miksi ihmisen pitää olla ihmiselle peto?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2014 - 17:46

Niin kauan kun on ollut ihmisiä, on sodittu ja milloin minkäkin asian takia.Alussa sodan syitä olivat ruoka tai metsästysalueet;liittyi siis hengissä pysymiseen.Nykisin tavallaan sama tilanne....Niin kauan, kun on ihmisiä, ei sodat lopu....Isot pojat leikkii, me seurataan vierestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.02.2014 - 13:50

Niin kauan kuin taistelevat rajojensa sisäpuolella, ei huolestuta. Mutta sen jälkeen...... huolestun.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.02.2014 - 00:38

tuntuu sielläkin olevan kansa tyytymätöntä paikalliseen hallitukseen/presidenttiin, toivottavasti meillä ei mennä noin pitkälle enää uudestaan :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.02.2014 - 22:40

Kyllä minä olen peloissani, että minä aamuna sitä tykkien paukkeeseen herää. On niin arvaamatonta meno nykyään ja kieroa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2014 - 20:03

Kyllähän se pikkuisen huolestuttaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2014 - 08:16

Huolestuttaa ! Nyt on alkanut huolestuttaa niin, että meni jo yöunet. Eräät ystäväni (joiden mielipiteitä olen aina arvostanut erittäin paljon) pelkäävät nimittäin ihan tosissaan, että seuraavaksi Putinin kommandojoukot tulee Suomeen. Tosin toiset ystäväni sanoivat, etä pelko on täysin turha. Eräs hyvä ystäväni (alle 60-vuotias mies), joka on yrittäjänä täällä Töölössä ja puhuu Suomea melkein yhtä hyvin kuin me suomalaiset, on Ukrainasta kotoisin. Menin toissapäivänä hänen liikkeeseensä huolestuneena. Hän sanoi, että jos Putin lähettää joukkonsa Suomeen, hän henk.koht. ottaa pistoolin ja käy ampumassa miehen. Putin on kuulemma KGB:n mies, jonka sanaan ei ole mitään luottamista.
Tajusin toissayönä, että Suomen pitäisi aivan ehdottomasti liittyä Natoon.