Monta ammattia tiedät, joissa on taatusti viikonloput vapaita?

Lisätty: 18.02.2014 - 15:36

Meillä on päiväkoteja,jotka ovat aina auki (vanhemmat vuorotyössä) Ja itse hoitajana olen aina töissä, on sitten joulu tai juhannus....

Avainsanat: työ vapaat viikonloput

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.02.2014 - 10:07

Tein yli 31 vuotta toimistohommia, niin ei tarvinnut koskaan viikonloppuisin olla duunissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.02.2014 - 11:47

Toimistotöissä ei minunkaan tarvinnut viikonloppujani uhrata. Ei myöskään kunnalliset virastot ja terveyskeskukset ole viikonloppuisin auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2014 - 13:01

Laitoshuoltajana koulussa. Viikoloput ovat vapaat. En enää ikinä lähtisi tekemään työtä jossa epäsäännölliset työajat... Ei sopinut minulle, inhosin sitä paitsi olla kaupankassalla töissä. Pomo hengitti niskaan ja asiakkaat sitten osasivatkin olla typeriä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.02.2014 - 14:06

Urani alkuvaiheessa tein vajaan kymmenen vuotta epäsäännöllistä 3-vuorotyötä, sen jälkeen sitten päivätyötä ma-pe ja viikonloput vapaat (hoitoalalla kaikki nämä vuodet). Molemmissa omat hyvät ja huonot puolet, niin kuin kaikissa asioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.02.2014 - 13:16

päiväkodit ovat nykyään kiinni aina kun mahdollista, samoin virastot ja terveyskeskukset, joten valinnanvaraa riittää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.02.2014 - 19:40

Huomattavasti lyhyempi on se lista missä on viikonloputkin töitä. Hoito- ja kauppatyöläiset, poliisit, kahvilatyöntekijät ynnä moni muu joutuvat tekemään viikonloppuisin.
Toimistot, suutarit, osa tehdaista, ja paljon muita ovat sellaisia paikkoja joissa on normi työaika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.02.2014 - 19:29

Poikani oli aikoinaan sellaisella perhepäivähoitajalla hoidossa joka ei tehnyt lainkaan viikonlopputöitä. Siinä yksi ei-viikonlopputöitä homma. Opettajat ja koulunkäyntiavustajat eivät hekään joudu tekemään kovin usein viikonlopputöitä. Pankkivirkailijoillakaan ei noita viikonloppuhommia liiemmälti ole, sillä pankithan on silloin kiinni. Yksi ammatti missä ei taatusti koskaan joudu töihin lauantaisin, tai sunnuntaisin on alkon myyjän ammatti. Kirjailijana ja taidemaalarinakin voit pitää vapaata vaikka joka viikonloppu jos haluat, samoin toimistotyöntekijänä. Tässä ne ei-viikonlopputöitä hommat jotka muistin sen enmpää asiaa miettimättä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2014 - 14:16

Haudankaivajat ehtii vikollakin kaivaa moottorilapiolla haudat ja peittää taas viikolla. Papin lapiolla niitä ei pysty kaivamaan.