400 g kermaa = ? desiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2008 - 12:57

luulisin että se on 4dl, harvoin missään reseptissä käytetään 4oog kermaa. jos sinulla on keittiö vaaka niin punnitse se. Minä punnitsin 5dl kermaa ja,se painoi 500g. näin se on.

Lisätty: 20.11.2008 - 11:06

kyse oli kermasta jonka punnitsin keittiövaa.alla . tiedoksi te näsäviisaat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.11.2008 - 13:14

Kiitos vastauksesta. Nämä ammattilaiset laittavat amatöörien kiusaksi(blogeissaan) kermallekin gramma määrät.Keittiövaaka lähteen joulupukin lahjalistalle :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 17:43

kerma ja vesi painavat suunnilleen saman verran, eli edellinen vastaus on käytännössä ihan riittävän tarkka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 19:20

niin toi ei siis mee suoraan että 400 g on 4dl mutta niinku vähä viisas sano että täs tapauksessa tuo "kaava" toimii mutta esimerkiksi rautaa 4dl painaa paljon enmmän kuin 400g ( rautaahan pistetään usein lettutaikinaan) mutta jokanen aine painaa oman verransa joten aina ei voi vaan suoraa kääntää 100g = 1dl

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2008 - 00:56

Niin kumpi painaa enemmin kilo höyhehiä vai kilo rautaa?Kaikilla on oma ominaispanonsa joten aina ei voida laskea 1:1 kilo=litra.mutta uskon että tässä täpauksessa ei kannattane pilkkua viilata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2008 - 14:50

Kannattaa olla tarkka, muttei ruoanvalmistuksessa. Kevytkerma on asia erikseen.