kyselisin millainen matkakohde on Kreikka, siellähän on paljon kohdevaihtoehtoja. Mutta rantalomaa nyt pääasiassa tässä haen?

ja tietysti jotain vaateostoksiahan sitä siellä pitäisi tehdä. kommentteja kiitos :)

Avainsanat: kreikka loma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.02.2014 - 17:42

Tässä sinulle vanhaa tietoa :):) ja uutta tietoa. Joitakin vuosia sitten olin Kefalonian saarella. Äkkilähto: yhtäkkiä tiistaina päätin, että nyt tarvitsen lomaa ja keskiviikkoaamuna olin koneessa. Viikko
Kefalonian eteläosassa (pieni muistaakseni S-kirjaimella alkava paikka) maksoi lentoineen hotelleineen
155 €. Paikka oli todella pieni. Siellä esim. ei ollut yhtään ainutta yökerhoa eikä pahemmin kauppoja, joita kumpiakaan en kyllä tällä matkalla kaivannutkaan. Hotellini oli pienen pieni, söpö valkoinen talo meren rannalla. Hotellissa oli kai kymmenen huonetta. Maisemat olivat kauniit ja uintimahdollisuudet sekä meressä että uima-altaissa hyvät. Eli jos ihan rauhallista löhö- ja uintilomaa kaipaat ... sitten jees muuten ei .... tuossa paikassa voi nimittäin myös pitkästyä kuoliaaksi :) Kuulin, että saarella muualla oli hienoja paikkoja ja vähän jäi harmittamaan, että Melissanin maanalainen järvi jäi näkemättä. On kuulemma tosi erikoinen ja upea. Saarella on kaksi isompaa kaupunkia, joissa suurin osa väestöstä asuu.
Ne, jotka vuokrasivat auton ja kiertelivät saarta, kehuivat sitä tosi hienoksi ja sanoivat haluavansa tulla uudelleen. Saarella on myös merkittävät tippukiviluolat. Eli riippuu taas kerran, mitä lomaltasi haluat. Joka tapauksessa Kefalonia ei ole "turistien pilaama" kuten Rodos, Kos jne. Jos lähdet seurueessa ja teillä on mahdollisuus vuokrata auto saariajeluun esim. pariksi päiväksi ... then yes.
Tässä sinulle vanhaa tietoa; olin Kosin saarella muistaakseni vuonna 1981 ja silloin paikka oli huumaavan kaunis, pieni kalastajakylä. Siitä teki hyvin romanttisen se, että jasmiinit tuoksuivat kaikkialla ja katuvaloja oli vain hyvin vähän. Ulkoilmaravintoloita oli siellä täällä meren rannalla ja niissäkin meno aika rauhallista. Palasin Kosille 20 vuotta myöhemmin ja järkytyin: paikka oli rakennettu niin täyteen, että kalastajakylää tuskin enää löysi ja koko paikka oli kuin iso, meluisa disko.
En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta jos yhdistettyä disko- ja rantalomaa haet, sitten Kos voi olla jees. Minä en menisi sinne enää millään. Patmoksen saarella kävin aikoinaan omilla reissuillani ja siihen ihastuin. Ainakaan silloin siellä ei ollut lentokenttää ja se oli todella viehättävä ja idyllinen paikka. Minulla kävi tuuri, sillä jotkut paikalliset veivät minut yöllä ylös vuorille ja esittelivät minulla täysin tajuttoman mestan; siellä ylhäällä oli täysin valkoinen kaupunki - talot ja kadutkin olivat valkoisia ja kuunvalossa paikka oli suorastaan hypnoottinen. Asuntojen omistajia olivat Brooke Shields ym. lähinnä jenkkiläiset supertähdet - aika hyvä piilopaikka; massaturistit, kun eivät pääse paikalle, koska
lentokenttää ei ole. Brooke ja muut tulivat tietty omilla yksityiskoneillaan :) Rodoksen saarella olen ollut joskus jopa töissä. Vähän samanlainen kuin Kos, mutta tuntuu yhä olevan suosiossa ja löytäähän siltäkin saarelta yksinäisyyttä. Rodokselta tosiaan on hyvät yhteydet Turkkiin kuten Villevalo kirjoitti. Minä vaan tein reissun toisinpäin; kävin Marmariksen lomalta päivän reissulla Rodoksella visiteeraamassa entistä työnantajaani. Toivottavasti tästä on sinulle jotain apua !

Lähteet:
Tarinastamme "Riitan seikkailuja maailmalla" :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.02.2014 - 14:51

Silmäilin viime kesänä Välimeren alueen matkatarjontaa ja löysin lukuisia fantastisia lomamatkavaihtoehtoja Finnmatkojen matkatarjonnasta. Vaihtoehtoja löytyy useita eli all inclusivellista, aamupalallista sekä ruokailutonta vaihtoehtoa. Merenrantahotellia ja huoneistoja omalla uima-altaallakin! Myös kohdevaihtoehtoja on useita. Parikymppisenä kävin Rodoksella ja viikon trippi oli antoisa. Samalla matkalla tein päivän reissun Marmarikseen ja baatin kannella oli hyvin kuuma. Ruokailusta tosin en osannut tuolloin nauttia. Rodoksella majoituin Sunwing-hotelliin ja hotelli oli mieluinen.

Lähteet:
Rodoksen matka, nettiselailu, Finnmatkat, Aurinkomatkat, oma kiinnostus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2014 - 16:21

Kreikan saarista löytyy paljonkin vaihtoehtoja, Kreeta, Kos, vanha kunnon Rhodos mm. Itse olen paljon käynyt Kreetan eri kohteissa, ja rantavaihtoehtoja siellä erilaisia ja Kreetan pääkaupunki Iraklion on oiva ostospaikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2014 - 17:39

Kreetalle Paleohoraan ja siitä sitten vuokra-autolla joka päivä Elafonissiin. Upea paikka, suosittelen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.02.2014 - 21:21

Sen maan tilanteen vuoksi en periaatteesta sinne matkusta, vaikka olisi minkälaista ja halvalla pääsisi...Aika siis näyttää menenkö sinne enää koskaan.

No kokemusta ei ole kuin Roodoksesta.Tykkäsin kyllä.Oli siistiä ja aurinkoista.Nähtävyyksiäkin riitti ...Ruuastaan en pidä, joka on iso miinus,mutta sehän onkin makuasia,niinkuin moni muukin matkakohdetta valitessa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2014 - 23:20

Kreikassa monia ihania saarikohteita, mutta kohteet eivät ole kuin Kanarialla, ei siis valtavia ostoskatuja merkkivaatekauppoineen (onneksi). Ostoshelvetit ovat muualla kuin Kreikassa. Rodoksella saattaa tietenkin olla toisin, siellä en ole käynyt. Tottakai normi t-paitoja ja sortseja ym. saa kaikkialta, pieniä persoonallisia putiikkeja löytyy kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.02.2014 - 00:05

Kreikan saarilla ei muita olekaan kuin rantalomakohteita. Rodoksella on kaksi rantaa ja useimmiten ainakin toisella on tyyntä vaikka vähän tuulisikin.
Paikka sopivan kokoinen, ostoksia löytyy. Maan tilanteen takia Kreikkaa kannattaisi suosia turistikohteena, sillä tavalliset kreikkalaiset eivät ole syyllisiä talouskriisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 13.02.2014 - 15:13

kreetalla hanian vieressä on piiitkä hiekkaranta, haniassa voi käydä soppailemassa, jos rauhallista pientä paikkaa hakee niin kreetalla on georgiopolis tai jotain sinne päin. olin siellä noin 10 vuotta sitten, asukkaita alle 1000, ei yhtään kapakkaa, ainoastaan mukavia pieniä ruokapaikkoja ja 10 kilometriä pitkä hiekkaranta, on varmasti rakennettu lisää. rodoksella lindoksen puoleisella sivulla on paljon rantoja, hotelleja on rakennettu paljon lisää sitten viime käynnin. mene vain kreikkaan ruoka on hyvää ja palvelu parasta a-ryhmää, ajat siellä on nyt vähän huonot joten en tiedä miten se hommaan on vaikuttanut.