Olisikos kellään suositusta, minne matkustaa heinäkuussa, omatoimimatka, mikä ei täysin tyhjentäisi lompakkoa?

Loma heinäkuussa

Avainsanat: heinäkuu matkustaminen omatoimimatka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 06.02.2014 - 13:31

suomessa ei kannata matkustaa, jos haluaa että lompakkoon jää jotakin ;) turkkiin ja kreikkaan pääsee halvalla keskellä kesää, jos on hirmu helle täällä kotimaassa, lähtijöitä ei ole silloin tarpeeksi, jos saataa, mihinkään ei pääse halvalla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.02.2014 - 15:58

Omia hyviä kokemuksia esim. Kroatia ja Slovenia, molemmissa mahdollista kaupunkilomailuun ja myös rantakohteita.
Kroatiaan mennessä lensimme Venetsiaan ja sieltä junalla Zagrebiin, Venetsiasta pääsee myös lautalla Kroatian puolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.02.2014 - 18:26

Niin, riippuu tietenkin haluaako rantakohteeseen vai kaupunkilomalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2014 - 17:46

Liettua on edullinen matkakohde ja sinne on myös saatavilla edullisia lentoja. Helsingistä voi lentää Finnairilla Vilnaan tai Tampereelta RyanAirilla Kaunasiin.

Varsinkin Kaunasissa on todella edullinen hintataso. Esimerkiksi ravintoloissa hinnat on jopa alle puolet Suomen hinnoista. Vilna on jonkin verran kalliimpi kaupunki, mutta edullisia ruokapaikkoja löytyy sieltäkin. Vilnassa on Kaunasia enemmän nähtävää.

matkaideoita.com/vilna.html
matkaideoita.com/kaunas.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2014 - 21:06

Baltian maita ehdotan minäkin; Viro, Latvia, Liettua. Esim. ainoastaan Saarenmaalle suuntautuva lomamatka voi olla tosi nasta. Kuresaari on aivan ihastuttava kaupunki. Sitä voi pitää tukikohtanaan ja vuokrata auto ja kiertää sitten eri puolilla Saarenmaata. Sieltä löytää vaikka mitä ihania paikkoja ja meri ja upeat valkohiekkaiset rannat ovat ympärillä joka puolella. Vietin kerran isäni ja tyttöystävänsä kanssa juhannuksen autoillen Saarenmaalla ja se oli napakymppi. Tosin meillä oli hyvää tuuria, kun ilmat olivat niin upeat. Villiruusupensaat kasvavat kaikkialla ja juhannuksena ne olivat upeassa kukkaloistossaan. Vuokrasimme Kuresaaresta perhemajoituksen ja siinäkin meillä oli tuuria. Saimme ison, hienon omakotitalon koko yläkerran käyttöömme ja talon emäntä huolehti meille todella runsaan aamiaisen joka aamu. Kuresaaren linna on kai täysin vaurioitumattomana säilynyt (oliko niin, että ainoa sen ajan linnoista, joka ei ole vaurioitunut ... en muista, katso googlesta) ja upea se kyllä on. Juhannuksena siellä esitettiin teatterinäytöksiä eli senkin suhteen meillä oli tuuria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.02.2014 - 11:01

Tannelilla hyvä vastaus. Rantalomaa ja kulttuuria löytyy myös Espanjasta. Lento Malagaan Norwegianilla tai Ryanairilla edullisina päivinä, kentältä Coldcarin auto alle ja hotelliksi Nuriasol Fuengirolasta. Granada, Sevilla, Gibraltar tai vaikkapa Lissabon ovat kohtuullisen automatkan päässä.
Nähtävyyksiä ovat myös Nerjan tippukiviluolat, Torcalin erikoiset kivimuodostelmat. Madridkaan isoine museoineen ei ole mahdottoman matkan päässä. Sinne pääsee nopeasti vaikka junalla.

Hiekkarantaa löytyy Fuengirolasta kilometritolkulla. Marbellan ökyvenesatama Puerto Banús on myös eräänlainen nähtävyys jos tykkää kalliista veneistä ja autoista.