Mitä olette mieltä Suomen armeijasta? Tarpeellinen vai ei?

Pitäisikö asialle tehdä jotain?
yle.fi/uutiset/tutkija_armei...origin=rss

Avainsanat: armeija suomessa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2014 - 13:24

Tarpeellinenhan tuo armeija on, mutta vain palkka-armeijana. Mielestäni maamme pitäisi lopettaa armeija nykymuodossaan täysin ja tehdä siitä lähes kaikille miehille jossain elämänvaiheessa pakolliseksi tulevan "asekoulunkoulun" sijasta pelkästään armeijaan palkollisiksi haluavien työpaikka. Näiin sinne saataisiin vain ja ainoastaan niitä jotka tosisitlanteissa olisivat valmiita oman henkensän menettämisenkin uhalla puolustamaan maatamme ja meillä olisi näinnykyistä luotettavampi ja toimintakykyisenpi puolustusvoimat.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.01.2014 - 08:03

Mielestäni tarpeellinen, kyllä nyt jokaisella maalla pitää olla oma armeijansa.
Armeija on myöskin jonkinsortin aikuistumisriitti pojille, lähtevät suurin osa ensimmäistä kertaa äitiensä helmoista pois.
Tiukentaisivat vaan sitä kuria siellä, mennyt ihan pelleilyksi kun ei nykyajan löllykät jaksa marssia tai harrastaa liikuntaa tms... Nykyään saa viedä tietokoneet kassulle ja tilata pitsat. Ei se mielestäni niin pitäisi mennä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2014 - 11:00

Kyllä armeija tarpeen on, toivoa sopii vain, että sotia ei meidän sotilaiden tarvitse kokea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.01.2014 - 11:45

Tarpeellinen, kunhan siitä ei tehdä mitään luksuslomaa kun koulutuksessa ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.01.2014 - 12:05

Mielestäni on tarpeellinen. Vanhin poikani astuu armeijan palvelukseen 6.7.2015, kutsunnat olivat lokakuussa ja bussilippu jo valmiina odottamassa, mutta ammattikoulu ensiksi ja sitten inttiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.01.2014 - 19:52

tarpeellinen on niin pojille kuin tytöillekin, saisi kuitenkin olla molemmille vapaaehtoinen, ja natoon pitäisi ehdottomasti liittyä niin nopeasti kuin pystyy, ei siinä kauaa nokka tuhise jos putiini sekoaa vielä vähän lisää, niin kohta on riita valmis, tulee vaikkapa puolustamaan venäläisten mökkitontteja saimaalle, suomalaisia miehiä on turhaa huvikseen tapattaa niin kuin viime kerralla :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.01.2014 - 20:49

On tuo armeijan touhu mennyt siihen, ettei mitään virkaa. Sotapoikia - niitä jotka jotenkin siellä jaksavat - hyysätään ja paapotaan. Siitä touhusta on maanpuolustus kaukana.