Mikä aika vuodesta on paras lomailla Kanarialla? Ettei olisi liian kuuma, kylmä tai sateinen?

Kerran olen käynyt ja oli niin kuuma että tummalla hiekalla iho paloi huomaamatta.

Avainsanat: kanarian matka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.01.2014 - 23:46

Olin 90-luvun alussa Teneriffalla töissä 9 kk (muistaakseni lokakuusta eteenpäin) ja koko ajan oli aivan upeat ilmat. Sadepäiviä ei koko aikaan mahtunut kuin muutama. Eli taitaa tosiaankin olla aika pitkälle tuurista kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2014 - 19:22

Itsellä on kanariasta kokemusta vain kahdelta Lanzaroten reissusta, jotka molemmat suoritettiin viikolla 8 eri vuosina tietenkin... Ensimmäisellä reissulla aurinko paistoi ja lämpöä oli 25 astetta, illat taas oli kylmiä. Seuraavalla reissulla istuttiinkin räntäsateessa kamelin selässä, koko viikko oli pilvistä ja epävakaista,.. Äitini oli vuosi sitten Teneriffalla viikon, en muista missä päin, mutta säiden puolesta meni vähän fifty/fifty.. Tulopäivänä oli aurinko paistanut, sitten olikin ollut aika kurjaa keliä, pari viimeistä päivää taas aurinkoista. Sen verran vähän oli aurinkoa saanut ettei ollut edes äippä ruskettunut, vaikka normaalisti väri muuttuu heittämällä... Joten omasta kokemuksesta voisin sanoa että helmikuussa näyttää olevan aika tuurista kiinni.
Toivottavasti joku osaa vastata sinulle pikkuisen paremmin ja tarkemmin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2014 - 20:16

Vuoden vaihteen molemmin puolin olettaisin siellä olevan suomalaiselle sopivat kelit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2014 - 20:51

Helmi maaliskuu...? Itse olen ollut saarilla kaikkina vuodenaikoina, ja aina on ollut mieleinen ilma :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2014 - 01:22

On aika tuurissaan. Talvella tuppaa tuulemaan ja satamaan. Teneriffan jättäisin väliin marras-huhtikuussa.
Eka matkalla ikinä Las Palmasissa jouluna satoi aamusta iltaan joka päivä. Gran Canarian eteläosissa sataa talvella vähiten.
Liian kuuma kanarialla ei ole koskaan, mutta aurinkoisina päivinä täytyy toki muistaa varoa polttamasta itseään. Tottumaton iho palaa vaikka olisi kylmäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2014 - 09:51

Itse olen Kanarian saarilla lomaillut marras-, joulu- ja tammikuussa ja mulle on sattunut aina loistavat kelit. Tosin auringon laskiessa, yöt ovat viileitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.01.2014 - 16:32

marraskuu ja maalis/huhtikuu ovat minun mieleen, säät aika varmoja, eikä lähempänä ole vielä tarpeeksi lämmmintä, joulukuu ja tammikuu ovat vähän epävarmoja säiden suhteen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.01.2014 - 13:00

Useimmat Kanarian matkat olen tehnyt tammikuussa ja ainakin Gran Kanarialla ilmat ovat olleet suotuisat (Puerto Rico ja joskus Playa del Ingles). La Gomeraa kannattaa välttää joulu-tammikuussa. Teneriffakaan ei ilmoillaan hurmannut marraskuussa.