Oletko joutunut ryöstön tai väkivallan uhriksi ulkomailla?

Tämmöinen kysymys tuli mieleeni, itse en ole joutunut ulkomailla, Helsingissä kylläkin puhelin varastettiin kädestäni vähemmistöryhmän toimesta keskellä kirkasta päivää... Ulkomailla olen muutaman kerran ollut paikalla kun joku on huomannut että jotain arvokasta on lähtenyt mukaan. Kaikki käy todella nopeasti tuollaisissa tilanteissa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2014 - 13:04

Onnekseni ei.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.01.2014 - 11:51

Malesian Kuala Lumpurissa lähti lompsa liikennevaloissa odotellessa. Taitavasti veivät, en huomannut mitään kuin vasta seuraavassa kenkäkaupassa. Olin kyllä ihan ilmeisen helppo kohde. Tuolloin n. 17 vuotias blondi (<- selkeesti turisti!) ja olikohan edes vetoketjua käsilaukussa... (Ihan hyvin olis voinut vaan lukea otsassa: Please take my money...) Luojan kiitos meni vaan rahat. O.o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.01.2014 - 12:19

Ei ole koskaan sattunut moisia asioita minulle. Taidan kuulua ylivarovaiseen ihmisrotuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2014 - 13:01

Prahassa ystävättäreni joutui ryöstön kohteeksi, klassinen tilanne, kapealla jalkakäytäväalueella "humalainen" mies tukki tien hetkeksi. Ystävättäreni kokeili laukkuaan, ja totesi että vetoketju on auki, mutta onneksi rahapussi on tallella. Olimme menossa ravintolaan syömään, ja kun hän kaivoi rahapussiaan, totesi, että se mitä hän luuli rahapussiksi olikin sateenvarjo, eli rahat lähtivät ryöstäjien matkaan. Siitä sitten poliisilaitokselle ilmoitusta tekemään, poliisi ei tsekin lisäksi puhunut muita kieliä, joten pantomiimina esitettiin mitä tapahtui ja mitä vietiin. Saimme tsekinkielisen pöytäkirjan ilmoituksesta. Ystävättäreni tunnisti Kaarlen aukiolla ryöstäjän, siellä toimi organisoitu jengi, seurasimme sivusta miten kuviot menevät ja seuraavana iltana, kun aukiolla oli poliisit paikalla, ystävättäreni meni näyttämään poliisille ryöstöstä tehtyä pöytäkirjaa, ja minä läksin juoksemaan kiinni yhtä ryöstäjää, sain roikuttua tämän takinhelmoissa siihen asti, että poliisi tuli avuksi, ja sitten taas lähdettiin poliisiasemalle, tässä vaiheessa saatiin sitten englanninkielinen tulkkikin paikalle ja taas tehtiin pöytäkirjaa. Ryöstäjäpoika jäi putkaan ja me poliisin kyydissä majapaikkaan, kotiin lähtö oli onneksi seuraavana päivänä.
Tallinnassa on minut kerran yritetty ryöstää, mutta poika epäonnistui eikä saanut ujutettua kättään laukkuun, minulla on olkalaukussa yleensä ulkomaanreissuilla irtolukko laukussa, sillä saa vetoketjun kiinnitettyä laukun olkaimen metallilenkkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2014 - 15:42

Autoilimme -80 luvun lopulla Euroopassa ja päädyimme kotimatkalla Amsterdamiin. Kysyimme hotellin respasta, että onko hotellin parkkipaikka turvallinen, niin vastasivat, "kyllä on". Jätimme automme yöksi parkkiin ja seuraavana päivänä matkan jatkuessa, olivat rosvot yöllä särkeneet pienen sivuikkunan ja pöllineet irrotettavan mankan. Takakontissa oli kitara yms. niin eivät olleet kelvanneet, mut mankka lähti, toivottavasti meni tarpeeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.01.2014 - 20:15

Yksi kaheli mummo Tallinnassa ohitettuaan minut kääntyi ja löi täysillä selkärankaani nyrkillä. Onneksi ei osunut välilevytyrän kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.01.2014 - 20:53

En koskaan ulkomailla,enkä Suomessa.Eikä myöskään vanhempani, jotka ovat reissanneet JOKA paikassa....Nyt ovat Kuuban Varaderossa ja hyvin sujuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2014 - 01:34

Pariisissa ja Roomassa romanikakarat ovat yrittäneet pitää minua harjoitusmaalinaan, onnistumatta, lompakko pysyi hallussani.
On noita yrittäjiä ollut muuallakin, mutta ei ole korrektia kertoa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2014 - 15:42

Olimme Jerusalemissa ja tutustuimme myös Öljymäkeen. Pieniä lapsia parveili ympärillämme ja lapset myivät kortteja ja kukkaisia tms. Pian ympärillemme kerääntyi ihmisiä. Poikaystävän vyölaukun päälle levitettiin panoraamajuliste ja joku joukkiosta kiskaisi poikaystävän vyölaukusta lompakon. Lähdin ystävämme kanssa varkaan perään, koska näimme, että varas juoksi hautausmaalla. Kävipä niin, että jouduin umpikujaan, mutta varas auttoi minut muurin ylitse. Lompakko löytyi hetken kuluttua maasta 900 markkaa kevyempänä eikä poikaystävä saanut menetettyä summaa koskaan takaisin. Vielä lähdön päähän näimme, kun paikallinen poliisiauto tuli paikalle ja poliisi repi rämän auton penkit auki ja löysi pehmusteista tukuittain rahaa. Siltikään varastettuja rahoja ei koskaan palautettu.

Lähteet:
Öljymäki, Israel

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.01.2014 - 23:14

Kerran Oslossa oli autoon murtauduttu sillä aikaa, kun kiertelin kaupungilla. Varkailla oli ilmeisesti ollut kova kiire, kun olivat ottaneet ainoastaan matkalaukun, jossa on vaatteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.01.2014 - 16:39

eipä mitään isompaa ole tapahtunut, kerran näin kun teneriffalla rannalla ollessa joku nuorukainen nappasi eläkeläispariskunnan repun pään alta ja juoksi vain karkuun, pariskunnalla oli passit ja rahat repussa kun olivat kotiin lähdössä ja odottelivat hakua. eivät tainneet päästä sillä kyydillä. minut on "ryöstetty" muutaman kerran ravintolassa, kun listassa olevat hinnat eivät ole pitäneet paikkaansa ja sitten vielä joka risauksesta on laitettu lisää, niin vaikkei konkurssi uhkaisikaan niin olo on kuin ryöstetyllä ;)