Heinäkuussa haluaisin varmaan etelän lämpöön.Ehdottakaa jotain!

Pariksi viikoksi jonnekin....Rantaa, nähtävyyksiä...Hyvää ruokaa...

Avainsanat: etelä lämmin aurinko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.01.2014 - 13:14

Malta, Pohjois-Italia: Rimini, Cattolica, Pesaro jne., Etelä-Espanja.

Kysyjän kommentti

Kiitos monesta hyvästä vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.01.2014 - 16:56

Välimeren alue nyt on ainakin aurinkovarmaa seutua tuohon aikaan. Itse tykkäsin kovasti Rodoksesta, vaikka turistirysä onkin, äitini taas on rakastunut Alanyaan niin kovin että aikoo sieltä asunnon ostaa... Hänkin kiertänyt elämänsä aikana ympäri maailmaa mutta nyt lähempänä eläkeikää tuo Alanya helppoudessaan ja kauneudessaan kuulemma on ihastuttava...
Riippuu mitä itse tahtoo, ei sitä välttämättä tarvitse kauaksikaan lähteä, Jurmala on upea paikka rantoineen jos säät vaan suosivat :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2014 - 17:58

Kreikan saarista Kreeta on varma valinta, nähtävääkin on ja jos vuokraa auton, niin hyvin ennättää kiertää saaren eri paikkoja, ruoka on hyvää, juomista nyt puhumattakaan.
Toinen hieno kohde löytyy paljon lähempää, jos omatoimimatkailu ei ole poissuljettu, nimittäin Liettuassa Palangan alue, hienot hiekkarannat, heinäkuussa olo on kuin missä tahansa etelän kohteissa, ja edullistakin. Lähettyvillä Kuurin hienot hiekkakönkäät, jonne mahdollista tehdä Klaipedasta käsin retkiä, etäisyydet maan sisällä ei mahdottomat joten esim. bussimatkat Kaunasiin tai Vilnaankin mahdollisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.01.2014 - 18:44

Oheisen lämpökartan perusteella voit melko luottavaisin mielin lähteä melkein kaikkiin tavallisimpiin ja useimpiin vähän epätavallisempiinkin lomakohteisiin ilman pelkoa kylmyydestä. Päinvastoin monissa poikoissa saattaa olla joillekin jopa liian lämmintä.
Kylmää voi tuolloin olla lähinnä Australiassa sekä Afrikan ja Etelä-Amerikan eteläosissa. Liian etelään ei siis kannata lämpöä mennä etsimään.
Kannattaa myös muistaa, että lämpimyys ei tarkoita sateettomuutta. Ainakin sademetsissähän taitaa nimensä mukaisesti sataa jokusen tunnin melkein joka päivä. Myös hirmymyrskyt taitavat usein esiintyä kaikkein lämpimimmissä paikoissa.
Niin kuin tuossa edellä jo ehdotettiinkin, taitavat Välimeren rannikot olla auringon suhteen kaikkein varmimpia lomakohteita.

Lähteet:
www.mapsofworld.com/world-ma...d-map.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.01.2014 - 20:58

Välimeren maissa on varmasti lämmintä ja valikossa löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2014 - 10:16

Itse jos lähtisin, niin ehdottomasti kolmannen kerran Rodokselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2014 - 17:58

Lähde Fuengirolaan. 7 km hiekkarantaa ja lämpöä riittää takuulla. Pääset halutessasi katselemaan vaikka minkä tasoisia nähtävyyksiä ja kulttuuririentoja, mitä noilla saarilla ei kauheasti ole. Asunnon voit vuokrata vaikkapa Girasolista, niin ei tule ahdasta. :) www.par1golf.com/asunnot/gir...los-pacos/
Hotellista Nuriasol tarjoaa kohtuullista laatua kohtuulliseen hintaan. Mediterraneo vähän parempaa vähän kalliimmalla. Stella Maris on rannalla ja monen suomalaisen suosima.

Lisätty: 23.01.2014 - 18:38

Jos et halua törmäillä suomalaisiin, niin sitten vaikkapa Saint-Tropez Ranskassa. Kiva ja idyllinen pikkukaupunki josta pääsee vaikka minne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.01.2014 - 19:53

Välimeren maita kannatan myös minä, jos nyt on mentävä just kesällä, kun Suomessakin on silloin kesä ja kaunista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2014 - 22:37

Ei kesällä Suomesta kannata mihinkään mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.01.2014 - 23:27

Kyllä Kouvolassakin on silloin lämmintä ja jos ei hiekkarantaa löydy, niin Helsingin Vuosaaressa on hieno ranta. Klikkaa isoa panoraamakuvaa "Aurinkolahden uimarantaa kesällä 2010". fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkolahti
Jos on pakko mennä etelämmäksi niin Espanjan mantereella Torremolinos,
mielenkiintoisia nähtävyyksiä, 1-2 pv retkiä, tai vaihtoehtoisina kohteina Nerjan luolat, Granada, Alhambra, Sierra Nevada, Malaga, Ronda, Benalmadena, Fuengirola, Marbella, Gibraltar, Sevilla ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.01.2014 - 09:53

välimerta minäkin suosittelen, oletko kokeillut kroatiaa, on kuulemma hieno paikka ja heinäkuussa varmasti lämmintä ;)

Lisätty: 26.01.2014 - 16:48

kreikka on tietysti aina hyvä kohde, varsinkin nyt kun siellä menee tavallisella kansalla huonosti, sama viedä rahat sinne itse ennen kuin katainen tekee sen puolestasi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.02.2014 - 17:58

Suosittelen Etelä-Ranskaa. Heinäkuussa siellä on varmasti hellettä, mutta harvoin liian kuumaa. Nizzan ympäristössä esim. Cannes ja Antibes on mukavia paikkoja.