Kellään vastaavia kokemuksia lemmikkien fiksuudesta?

www.iltalehti.fi/iltvluontoj...2_v6.shtml

Avainsanat: fiksu eläin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 12.01.2014 - 22:25

Kaverilla oli tapana mökillä laittaa olutta laiturin alle viilenemään. Istuivat sitten kerran kamunsa kanssa saunan jälkeen rappusilla ja harmittelivat kun ei tullut niitä saunaolusia ostettua.
Samantien kaverini lappis lähti juoksujalkaa rantaan, tuli vähän ajan päästä Lapinkulta pullo hampaissaan ja tiputti sen emäntänsä eteen. Teki vielä toisen reissun ja toi myös kamulle saunaolusen.

Kysyjän kommentti

Eli oikea keskikaljan noutaja siinä perheessä :)) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.01.2014 - 13:12

Lemmikit on fiksuja, koirani kuuntelee tarkkaavaisesti puhettani. Esim. sana "auto" on kiellettyjen listalla, jos sen vahingossa sanon, niin koira sekoaa täysin ja alkaa hyppimään ulko-ovea kohden ja luulee, et lähdetään auto ajelulle. On monia muitakin sanoa, joita varon käyttämästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.01.2014 - 01:56

meillä tuo toinen tykkää sanasta nakki ja makkara, lisäksi mennään syömään, on yksi koiran lempilauseista, se osaa viilata toista koiraa linssiin että saa senkin herkut, esimerkiksi rupeaa haukkumaan ja ryntää ovelle, toinen heti perässä, sitten onkin helppo napata toisen nami ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.01.2014 - 13:30

Meidän kissan kanssa voi heittää yläfemmat, oikeastaan aina jos kissa tönöttää esim pöydällä ja kävelen ohi, se nostaa tassua ja sitten pitää heittää femmat sen kanssa. Se on myös kova juttelemaan, tokkopa se mitään ymmärtää, mutta onhan se hauska käydä "keskusteluja" kun toinen vastaa mau ja katsoo tarkasti.
Kisu myös hakee minut jos esim hiekkalaatikko on mielestään likainen, tai olisi nälkä. Tämä pyytäminen tapahtuu niin, että kissa tulee luokse, tuijottaa ja alkaa maukumaan, sitten kun nouset esim tuolilta, niin kaveri lähtee kipittämään edellä ja käy näyttämässä mikä on ongelmana.
Onhan tuolla kaikkia omia juttuja, ehkä se vaan tuntuu niin ihmeelliseltä kun se on oma, tiedä sitten... :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.01.2014 - 13:47

Ei vastaavia kokemuksia, mutta kissani tykkää seurata pesukoneen pyykkäystä. Kun kone on lingonnut, tulee kisu juoksujalkaa pois kylppäristä ja kertoo naukumalla mulle, että pyykki on valmis. Ja tämä toistuu joka kerta kun pyykkiä pesen.
Lautaseltani myös rosvoaa ruokia jos selkäni käännän. Ja onhan niitä monia muitakin tekemisiä, joissa fiksuutensa näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2014 - 02:24

Ei mitään ruuan varastamiseen liittyviä, mutta muunlaisia kylläkin. Lapsuudessani kodissamme oli aina koira. Yksi näistä haukkuvista hännänheiluttajista keksi yksin sisälle jäätyään ja kova hädän yllättäessä käyttää pottanaan takaamme edessä tyhjillään ollutta puulaatikkoa. Toinen (suomenpystykorva muuten) puolestaan käänsi aina vahinkopissat makuualustalle tehtyään sen ylösalaisin yrittäen näin kätkeä tekosensa meiltä immeisiltä. Samainen pystykorva piti huolta siitä, että kukaan tuntematon ei tullut kotiimme luvatta myttyämällä kuistin maton oven eteen ja istumalla sitten sen päälle. Yksi koiristamme puolestaan hyppäsi joka mökkireisullamme uimaan veneen vierellä sen matkan joka eroitti mökkimme venevalkamasta aivan kuin olisi tajunnut, ettei se viiden ihmisen ja näiden mukaan ottamien tavaroiden lisäksi mahdu enää samaan venekyytiin.