Ollaan menossa Venetsiaan kesällä 2014 lentäen. Hotelli on vielä varaamatta. Onko vinkkejä, mistä päin hotellia kannattaa ottaa?

Kaikki tietoon hyödyksi. Miten Venetsian lentokentältä (Marco Polo) pääsee sujuvimmin / kätevimmin venetsian saarelle. Millä kannattaa liikkua, koska takseja sielllä ei varmaankan ole. Hotellin sijainnin vinkit olisivat erityisen mieleen, koska olemme ensikertaa menossa.

Lisätty: 08.01.2014 - 16:09

Hotelli suosituksia olisi kiva vielä saada. Sekä Venetsiasta sekä sen ulkopuolelta.

Avainsanat: italia venetsia venice

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.01.2014 - 20:51

En halua tuottaa sinulle pettymystä ja tvsti en tuota, mutta minä majoittuisin ehdottomasti jhnkn muuhun kaupunkiin kuin Venetsiaan. Olen aiemmin tehnyt matkan
Gardajärvelle ja Gardajärven maisemat ja ko. järven ympäristö veivät sydämen. Kävin myös
Venetsiassa ja kaupunkinahan Venetsia on historiallinen ja hieno nähtävyys. Gondolit eivät kuitenkaan olleet mitenkään ihmeelliset ja ikävintä mitä tiedän, niin oli hirveä haju, joka lähti viemäreistä. En tiedä, että onko hajuhaitta ajankohtainen, mutten majoittuisi Venetsiaan. En ainakaan pidemmäksi aikaa. Tvsti vastauksestani oli jotain apua. Ja hyvää matkaa joka tapauksessa! Muistan jonkun rakennuksen erittäin kauniit kattomaalaukset ja ko. maalaukset. olivat jnkn kuuluisan edesmenneen taiteilijan maalaamat. Opas varmasti tietää, että mistä taideteoksesta on kyse.

Lähteet:
oma kokemus Italian matkalta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.01.2014 - 04:21

Kävin pari vuotta sitten Venetsiassa ja otimme silloin hotellin Mestren puolelta, siellä hintataso oli hieman kohtuullisempi, kuin vanhan kaupungin alueella. Junalla ja bussilla sieltä pääsi kätevästi ja nopeasti käymään Venetsian keskustassa, joka on turisteja täynnä päiväsaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.01.2014 - 20:38

Oma Venetsian kokemukseni on aika monen vuoden takaa, mutta sen tiedän, että siellä on KALLISTA ja turisteja tuskaksi asti.Toki myös paljon nähtävää ja kannattaahan siellä ainakin kerran elämässään käydä, jos tilaisuus tulee.
Meidän hotellimme oli Venetsian ulkopuolella ja se toimi....Venetsiassa pääsee hyvin liikkumaan vesibusseilla esim saarelta toiselle. Vesitaksit hieman kalliimpia. Tai gondooli kyyti....