Mihin asioihin kuluttajan tulee kiinnittää huomiota matkamuistoja hankkiessaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 18:44

ainakin yksi hyvä juttu olisi tarkistaa missä se on valmistettu (made in macao ei liene paras matkamuisto Madeiralta)

ainakin entisaikoina oli tapana hankkia jotain kohdemaalle tyypillistä, mieluummin siellä valmistettua ja samalla tukea esimerkiksi perinnekäsityötaitojen säilymistä. Jonkinlainen kiitos isäntämaan väestölle ystävällisyydestä ja vieraanvaraisuudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 19:19

edellinen on hyvä näkökulma, tässä pari muuta mietittäväksi lisäksi:

Onko sinulla todella jotain käyttöä sille?
Muistuttaako se sinua todella jostain mielyttävästä (kokemuksesta tms.)?
Onko sinulla kotona paikkaa sille, vai hautaantuuko se johonkin komeron nurkkaan?
Jos ostat sen ystävälle, onko sinulla kerottavana jotain siihen liittyvää mielenkiintoista tarinaa?

Eli monella tavalla voi pohtia onko se oikeastaan hintansa väärtti?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 19:25

Valitsen matkamuiston sen ulkonäön ja alkuperäisen maan mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 19:32

Valokuvat on itselleni parhaita matkamuistoja.Ne on ainankin aitoja paikkakunnasta.Voi myös katsella ystävien kanssa.Niissä säilyy muistot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 20:03

Minä en ostaisi tuotteita, joita ovat esimerkiksi rauhoitetut tai uhanalaiset eläimet. Perhoskokoelmat , korallit ja koppakuoriaiset ovat eksootttisia ja kauniita, mutta koska en tiedä mikä laji niistä on mahdollisesti rauhoitettu, jätän ne ostamatta.

Samoin jätän kasvit mahdollisen kasvitaudin levittäjinä oman maansa koristeiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 21:51

Ensimmäiseltä ulkomaan matkaltani toin vaikka mitä "ihanaa" krääsää. Oli vaan niin mukava ostella kaikkia erilaista.Tuli hullu hurmio. Nyt Usein tulen kotiin ilman matkamuistoja. Muistot ovat päässä ja kamerassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 08:22

En osta koskaan ns. matkamuistoja joita vaan jotain aitoa tavaraa (vaikkapa käyttötavaraa) joka on takuuvarmasti valmistettu ko. maassa. Vilnan matkalta ostin pellavaisia, kauniita lasinalustoja. Ovat jo olleet käytössäkin.Kirjoja ostan myös.