Miksi Dubaissa todennäköisyys joutua virkavallan kanssa tekemisiin on suurempi kuin Las Palmasissa ?

Lisätty: 25.12.2013 - 13:38

Sukulaismieheni ei juo tippaakaan (joi joskus nuorempana kiintiönsä täyteen) ja vaimonsa en ole koskaan kuullut tai nähnyt juoneen - olettaisin, että viinilasillinen ruuan kanssa tai eksoottinen cocktail etelän auringon alla menee. Itse poikkean mielelläni baarissa bissellä. Väkeviä (viskiä tai vodka juon kerran vuodessa). Mutta se ei ole lomani tarkoitus. Pärjään kyllä viikon ilman bisseä :) Muslimit sinänsä koen -sorry to say this :) - suorastaan rasittaviksi. Dubai vaan vaikuttaa niin upealta ja näkemisen arvoiselta paikalta, että jotkut miinukset sitten vaan kestää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 26.12.2013 - 00:05

dubaissa ei kannata eukkoa pussata julkisella paikalla, varsinkaan jos se eukko on samaa sukupuolta kuin itsekin olet ;) eikä pukeutumisenkaan kanssa voi ihan huoleton olla ja varo joutumasta rikoksen uhriksi, uhri saa monissa tapauksissa vähintään yhtä suuren rangastuksen kuin tekijäkin, onhan siellä upeita taloja hiekan keskelle orjat rakentaneet, mutta ihmisoikeudet ovat aika lähellä nollaa, poikotointi olisi enenmmän kuin kohdallaan :( myönnän että tiedotusvälineiden lööppikirjoittelu vaikuttaa "vakaumukseeni", mutta mielivaltainen oikeuslaitos ei kyllä ole mikään myyntivaltti tai houkutin turistille joka tulee varsin vapaasta maasta ja voi ihan huomaamattaan rikkoa jotain miljoona vuotta vanhaa sharialakia. las palmasissa noudatetaan länsimaista lakia ja pikkujuttuja katsotaan läpi sormien niin kuin pitääkin. siksi todennäköisyys joutua hankaluuksiin viranomaisten kanssa on pienempi ja jos kuitenkin joutuu, niin hankaluudet ovat vähäisemmät palmasissa ;)

Kysyjän kommentti

Huumori piristää aina.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.12.2013 - 10:41

En ole alkoholin suurkuluttaja ja nuorena aikuisena, niin ei alkoholi juurikaan edes maistunut. Tietääkseni Dubaissa, kuten muissakin arabimaissa, niin alkoholin käytöstä tai hallussapidosta seuraa rangaistus. Lääkäri voi ilmeisesti paikallisille ainakin, niin kirjoittaa alkoholia lääkkeeksi tms. Jos seurueenne pitää alkoholista enemmän kuin vähän, niin arabimaat eivät sovellu lomanne kohteeksi hyvin. Olen seuralaisen kanssa lentänyt arabimaiden välillä ja jouduimme tullattavaksi, koska olimme ostaneet seuralaiseni sukulaisille langattoman puhelimen. Meinasimme jäädä tulliin loppuiäksi, kunnes Fritidsresorin monikielinen moniosaaja opas pelasti tilanteen ja vapauduimme. (Jos ette rakasta miesmuslimeja, niin miettikää jotain muuta maata lomanne kohteeksi kuin arabimaaata.)

Lähteet:
kokémus