Auton lämtolpan kello miten se toimii?Kun siinä on että 2h ennen lähtöö alkaa lämmitin toimiin.Lähden klo 6 mihin kello kierretään

Lisätty: 17.11.2008 - 15:37

Kun sen kerran kääntää niin sama lämmitys toistuu joka aamu samaan aikaan.Kysymys mihin se käännän kun siinä on jos jonkinlaisia lukemia onko 1 viivan väli 1h?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 16:00

Kelloja on monenlaisia.Riippuu luultavasti tässä tapauksessa että mihin aikaan kellon asetat.Huomioi että se on asetettava siten että se lämmitysaika silältyy asetusaikaan eli monen tunnin kuluttua lämmitys loppuu.Tai jos siinä on kello niin voit vapaasti asettaa sen virransaannin joksikin aikaväliksi.Tuli varmaan riittävän epäselvästi kerrottua.Voit myös kokeilla sen toimintaa.Itselläni on kellolaite ja ystävättärelläni kuvaamanne ajastin.Oletan.

Lisätty: 17.11.2008 - 16:03

Tosiaan jos lähdet samaan aikaan niin kerran asetettu riittää edellyttäen ettei ole sähkökatkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 15:41

näillä keleillä tunti riittää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 20:26

Tosiaan kelloja on paljon erilaisia. Kaikkein paras on kun otat kellon vaikka keittiöpöydän ääreen ja katsot käyttöohjeista niin ongelma selviää parhaiten. PS. kahvinkeittimellä voi myös testata sitä, itse sillain tein.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 22:04

meillä työpaikan tolpassa on kyllä ohje kiinni siellä läpän alla ja kiekkojen yläpuolella. Erittäin huonosti näkyvä varsinkin pimeällä pihalla.

Jos oikein muistan, siinä pitää laittaa yksi kiekko reaaliaikaan, väännetävä vastapäivään tai myötäpäivään ja toinen kiekko siihen aikaan kun haluat lämmityksen alkavan j a väännettävä vastakkaiseen suuntaan kuin ensimmäistä kiekkoa, sitten se lämmitin lämmittää autoasi kahden tunnin ajan. Yks viiva on tunti.

Siis toisen kiekon laitat kello kuuteen ja toisen kiekon kaks tuntia ennen kun otat auton pois tolpasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 21:25

Oletan, ettei tässä tolpassa ole varsinaista kelloa, joten siis: Lasket tästä hetkestä, montako tuntia on klo:6.00:een ja väännät osoittimen sen tuntimäärän kohdalle, minkä luvun sait äsken laskettua. Tämän mallin kytkin toimii siten, että virta on ollut 2 tuntia päällä ennen lähtöhetkeä.