miten suomen luonto on saanut alkunsa?

Avainsanat: jääkausi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 17:31

»Mi on puista ensimmäinen?
Paju puista, mätäs maista,
tianen ilman lintusista,
kiiskinen veen kaloista.
(SKVR:I4 105)»

Lisätty: 17.11.2008 - 18:27

www.gtk.fi/tutkimus/maankayt...toria.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2008 - 15:07

No,samalla avalla kuten muutenkin maapallolla on luonto saanut alkunsa.Mutta suomalaisen luonto on sitten eri juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 18:54

nykyisin näkyvän luonnon alku on jääkauden päättymisessä, jääpeitteen vetäytymisessä Suomen päältä, jäljet siitä on vielä selvästi näkyvissä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 22:09

Jumalan luomana, aikojen alussa. Monenlaista kokoneena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 21:34

Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihreyttä, siementä tekeviä kasveja ja hedelmäpuita, jotka maan päällä kantavat hedelmissään kukin lajinsa mukaista siementä." Ja niin tapahtui. (1.Moos.1:11)

Lähteet:
Raamattu