Lumet lähtee, pimeää ja joulu tulossa - onko tunnelma tallella?

Jotenkin masentaa, yleensä laitan jouluaattona kaiken rekvisiitan. Nyt laitoin tänään ensimmäiset liinat pöydille - huomenna etsin verhot ja kenties koristeetkin.
Eikä mahtava niiskutauti ja kurkkukipu missään nimessä helpota tunnelmaa.

Avainsanat: lumeton pimeä tunnelma

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2013 - 19:51

Ihan sama paistaako vai sataako onko lunta tai ei. En ole jouluihminen. En leivo en laita, kyllä se joulu tulee ilman mahdotonta hössötystä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 17.12.2013 - 22:40

on tunnelma tallella, keleistä viis, pukki tulee aattona klo 18, viime vuonna piti olla itse pukkina mutta kun koirat tunnisti, niin se olisi vain ajan kysymys kun tyttökin huomaisi ;) taitaa olla tuota kurkkukipua liikkeellä kun täälläkin sairastetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2013 - 07:14

Kyllä tunnelma on tallella, tosin valkea lumi kyllä aina edesauttaa tunnelman luomisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2013 - 08:04

Pikaista paranemista :)
Itse kun en ole ns. jouluihminen, odotan kuin kuuta nousevaa, että kauppakeskukseen saisi mennä rauhassa ja hemmetin joululaulut yms. hömpötykset loppuisivat. Aivan sama vaikka lunta ei sataisi koko talvena. Viime lauantaina, autoillessani Porvooseen, oli juuri minulle sopiva keli, -4 astetta pakkasta, aivan kuiva tie ja lunta ei yhtään. Tuosta märästä loska-/vesikelistä en tykkää yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2013 - 10:06

Pikaista paranemista myös toivon. Kyllä tunnelma säilyy pimeydestä huolimatta. Ehkä väsyttää enemmän. Se kai vaan kuuluu osana suomalaisuuteen tämä pimeässä rämpiminen. Se antaa luonteellemme sen pikantin säväyksen. Ripaus suomalaista sisua kenties. Ettei ylitsemme kävellä ihan niin helposti kuin ehkä muuten.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2013 - 10:11

Joulutunnelma ? mikä se on. Minä ainakin vietän joulun kuin minkä tahansa viikonlopun. Eipä siinä mitään tunnelmoitavaa ole yksinäiselle eläjälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2013 - 14:04

Ei, vaikka toki valkea maa olisi aina maisemallisesti parempi, niin kyllä se joulutunnelma on tallella vaikka musta joulu taitaa tulla tännekkin. Ei joulun tunnelmaa lumettomuus pilaa, ei ainakkaan minun jouluni. Kyllä se joulun tunnelma loppuen lopuksi aivan muista asioista syntyy kuin lumesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2013 - 19:30

Meitin joulu on tänä vuonna lähinnä peruutettu.Sama onko lunta vai ei.Jos ei oo fiilistä, niin ei vaan ole.Ja kun joulu menee vielä työn merkeissä....Ja on viikolla.... Samanlainen pvä, kuin kaikki muutkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2013 - 19:56

Ei ole oikein joulufiilistä vielä, jotenkin se sitä lunta kaipaisi. En ole koristellut edes mitään, enkä varmaan viitsi laittaakaan. Kinkku sentään on ostettu ja vähän vieraita kutsuttu aatoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.12.2013 - 02:13

Helsingissä ei lunta ole ollut kuin nimeksi - siis muutamaksi tunniksi. Ruoho viheriöi ja linnut laulaa, mutta joulumieltä se ei lannista - voi käydä lenkillä liukastelematta. Joulu sujuu kuten ennenkin: läheisten kanssa seurustellen. Sen suurempia jouluhässäköitä olen vältellyt jo kauan aikaa.