Heippa! Olen lähdössä viikon päästä Abu Dhabiin. Osaako kukaan sanoa,miten siellä kuuluisi turistin pukeutua? Jotain vinkkejä?

Avainsanat: abu dhabi pukeutuminen lomat matkat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 08.12.2013 - 22:15

vaatteet pitää olla päällä joka paikassa, pyhissä paikoissa vielä paljon enemmänkin, alkoholia ei kannata ottaa yhtään ja muutenkin kannattaa toivoa että pääsee ilman hankaluuksia takaisin, varo joutumasta raiskatuksi, elä pussaile ketään, varsinkaan samaa sukupuolta edustavia ja maksa aina kun viranomainen rahaa pyytää, hups ! vähän tuli liioiteltua, mutta totta toinen puoli ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2013 - 14:10

Julkisilla paikoilla ei ns. biitsivaatteita missään nimessä. Napa piilossa, ei mitään minitoppeja. Ei myöskään kovin antavaa kaula-aukkoa. Näistä saattaat tulla huomautus ja pyyntö poistumaan esim. ostoskeskuksesta.

Kaikkea fyysistä kontaktia on suositeltavaa välttää. Ei pusuja tai muita hellyyden osoituksia julkisilla paikoilla. Myös käsikädessä käveleminen saattaa aiheuttaa karsastavia katseita.. :)

Mukavaa matkaa! Vaikka säännöt voivat tuntua hieman hurjilta, niin uskon reissusi olevan ikimuistoinen. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2013 - 15:53

En tiedä, että kumpaa sukupuolta olet. Mutta naiset eivät saa ainakaan kaduilla kulkiessaan paljastaa käsivarsiaan eikä mielellään reisiään ja/tai sääriään. Tämä ei silti tarkoita, että pitäisi pukeutua päästä varpaisiin. Onhan olemassa capreja ja myös mikroshortseja pidempilahkeisia shortseja. Ko. maassa ei katsota suopein silmin paljastavaa pukeutumista. Minua paikalliset luulivat ilotytöksi, koska olin tietämättäni pukeutunut lyhythihaiseen shortsiasuun ja poikaystävääni parittajakseni. Hotellissamme, kun ilmeisesti majaili venäläisiä ilotyttöjä. Otattehan gammaglobuliinin. Minä koin jonkun ajan päästä kotiintulostamme, niin ikävän yllätyksen. Turvallista matkaa

Lähteet:
oma kokemus, Qatar, Bahrain, Sharjah, Abu Dhabi, Dubai

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2013 - 10:01

Länsimaalaiset miehet liikkuvat kaupungilla melko vapaamuotoisissa asusteissa, tosin ei yleensä shortseissa, mutta virallisemmissa tilanteissa kokopuku on paikallaan. Naisten olisi hyvä välttää paljaita olkapäitä, polvia ja muutoin liian paljastavia asusteita julkisilla paikoilla. Rannalla ja urheiltaessa vaatetus on samanlaista kuin Suomessa.

Lähteet:
www.finland.ae/Public/defaul...splayall=1