Millä menit lapsuutesi joulukirkkoon?

Kenties tällä?
www.youtube.com/watch?v=sHjAwGeEgbs

Avainsanat: lapsuus joulukirkko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2013 - 01:00

Mikähän menopeli oli kyseessä, sillä videota ei voida näyttää Suomessa. Lapsena en muista käyneeni joulukirkossa. Aikuisena olen mennyt kävellen ne harvat kerrat, jolloin olen jaksanut lähteä.

Kysyjän kommentti

Kiitos, sinullapa on oikullinen kone kun ei suostunut soittamaan Kello löi viisi - joululaulua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.12.2013 - 09:43

Kirkko oli ihan kulman takana, joten jalkapatikassa sinne mentiin aamulla aikaisin. Taisin ne kirkonmenot alkaa jo seitsemältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2013 - 10:04

Aattoiltana sai valvoa myöhään, mutta jouluaamuna äiti jo aikaisin kirkkoon herätti. Meillä mentiin kirkkoon bussilla, onneksi sellainen kulki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2013 - 11:45

Jalkaisin mentiin kirkkoon, oli senverran lähellä. Kiva olisi ollut mennä hevosella ja reellä, vaan sellaista ei ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2013 - 16:10

Onneksi ei ole tarvinnut sinne juurikaan mennä.Muutaman esiintymiskeikan vuoksi olen kaiketi käynyt, mutten juurikaan muuten.Olen pesunkestävä pakana ollut kai tenavasta lähtien :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2013 - 19:42

Minun lapsuudessani joukirkko alkoi 6.lta ja oli 2 saarnaakin. Mummulani pari hevosta valjastettiin rekien eteen ja lämpimät vällyt jaloille ja ei kun menoksi. Matkaa oli 6 km. Tullessa oli kilpa-ajot käynnissä sitten.
Kyllä siinä monni muori ja vaarikin lumivallista itsensä kuori takaisin rekeen kun kova kyyti vei reet nurin.Ei teitä ollut aurattu, mutta kiitos mummolan väen ja heidän hevostensa, ne ovat säilyneet lapsuusmuistoista asti mielessä tähän päivään saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2013 - 03:28

En mennyt joulukirkkoon sen enempää hevosvetoisella reellä kuin autolla, potkukelkalla, pyörällä, tai omin jaloinkaan, en vaikka kirkoon kotoamme oli vain vaivaiset pari- kolme kilometriä ja sekin menomatkalla pelkkää alamäkeä. Meillä oli jouluisin tapana käydä pelkästään haudoilla kynttilät viemässä. Kirkkohetkiä niihin ei kuulunut. Näin aikuisenakaan joulukirkkoon en ole tullut kertaakaan meneeksi, en vaikka kirkko nykyisellä asuinseudullanikaan ei sijaitse yhtään sen kauempana kotiani kuin kirkko lapsuusmaisemissani ja sinnekkin olisi yhtä nopsa vaeltaa kuin "lapsuuskirkooni" vaikka jalkaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2013 - 22:56

Ihanin muistoni on,kun menin maalla ollessani hevosen reessä kirkkoon..se jäi ikuisesti mieleeni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.12.2013 - 22:56

Joulukirkkoon oli bussikuljetus ja aikaisin joutui heräämään kun joulukirkko alkoi jo klo 7.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.12.2013 - 01:02

joulukirkkoon on tullut mentyä kerran tai pari, mutta ei lapsuudessa.