Onko läheisesi ollut saattohoidossa?

Äitini syövän runtelemana joutui tänään saattohoitoon. Menen häntä huomenna katsomaan - toivon että ehdin ajoissa.
Vaikka tiemme onkin ollut karikkoinen, tuntuu että nyt on viimeistään aika antaa menneiden olla ja toivottaa hänelle hyvää matkaa sinne kotiin.

Lisätty: 30.11.2013 - 17:28

Lämmin kiitos teille jotka toivotitte voimia minulle.
Ehdin vielä nähdä äitimme, hän nukkui ikiuneen tänä aamuna.

Avainsanat: saattohoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2013 - 13:20

Voimia lopun alulle.
Työssäni olen saattohoitopotilaiden kanssa päivittäin tekemisissä.Raskasta, mutta välillä hyvin antoisaa työtä.

Kysyjän kommentti

Kiitos, uskon että se on raskasta työtä. Jotenkin tuntui pahalta katsella myös niitä kahta muuta potilasta jotka odottivat elämänsä loppua siinä samassa huoneessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 29.11.2013 - 00:30

osanottoni, itselläni vanhemmat, lapset ja muutkin läheiset ovat vielä voimissaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2013 - 07:02

Viitisen vuotta sitten oma äitini oli äitisi kanssa vastaavassa tilanteessa. Voimia ja jaksamista sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2013 - 10:26

Voimia Idalle. Olen saattohoitanut äitini ja olen toiminut myös vapaaehtoisena saattohoitajana sairaalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.11.2013 - 13:41

Ei ole ollut läheiseni siinä tilanteessa. Ovat kohdanneet ns. äkkikuoleman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2013 - 20:58

Ei ole kohdalleni sattunut,että olisin joutunut saatohoitoon..
Voimia sinulle Ida..toivon mukaan olet ennättänyt äidin luokse jättämään jäähyväiset..raskasta aikaa on kyllä todella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2013 - 21:40

Osanottoni Ida ja voimia läheisesi poismenon johdosta.
Minä itse en ole joutunut saattohoitamaan ketään, sillä kaikki läheiseni, vuosi sitten lokakuussa kuollut pikkusiskonikin, ovat yhtä ainutta lukuunottamatta saaneet kokea nopean ja kivuttoman poismenon. Tämä yksikin sai olla onnekseen elämänsä viimeiset hetket tajuttomana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2013 - 01:31

Osanottoni Ida. Onneksi ehdit jättämään jäähyväiset. Voimia sinulle. Ketään omaisistani ei ole ollut saattohoidossa, sekä isä että äiti nukkuivat ikiuneen omassa kodissaan.