Miten ystävyys- ja parisuhde eroavat mielestäsi toisistaan?

Olen itse hoitanut parisuhdettani kuin ystävyyttä ja huomannut olevani väärillä jäljillä. Tyhmä viisastuu hitaasti :)

Avainsanat: parisuhde ystävyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.11.2013 - 20:16

Ystävän kanssa ei mennä sänkyyn. Ystävän kanssa jaetaan paljonkin asioita, muttei samaa petiä....TOKI puolison kanssa voi myös olla ystävä,mutta siinä liukastellaan sitten jo hiukan heikoilla jäillä...Onko se puoliso sitten piankin jo itsestään selvyys jne...
Mutta tämä tässä vain minun mielipiteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2013 - 15:25

Parisuuhteesta yleensä on kongreetinen näyttö olemassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2013 - 16:19

Olen huomannut ystäväpiirissäni, että he jotka ovat parisuhteessa, niin yleensä miehellä ei ole yhtään ystävää, puhumattakaan harrastuksista. Ystäväni, siis parisuhteessa olevat naiset valittavat tätä usein ja sanovat, että heillä itsellään on sosiaalista elämää, mutta mies ei koskaan mene mihinkään, kun ei ole kavereita tai harrastuksia. Tätä olen aina ihmetellyt ja pidän jopa outona. Itselläni on ystäviä ja heidän kanssaan on mukava jakaa, niin ilot kuin surutkin. Ystävään voi luottaa joka asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2013 - 19:25

Ystävyyssuhde on parisuhdetta parempi versio.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.11.2013 - 13:30

ystävyyssuhde kestää paremmin koska ei asuta samassa osoitteessa ainakaan vuosikausia, ei tarvi opetella "ystävän" kaikkia huonoja puolia ulkoa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2013 - 14:42

Ystävyyssuhteessa ei mennä sänkyyn toisen kanssa kuten parisuhteessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.11.2013 - 14:47

Ystävyyssuhteessa ei ole seksi mukana, ei näin ollen myöskään mustasukkaisuutta toisen menoista ja tekemisistä. Parisuhteessa ikävä kyllä nuo kyseiset asiat tulevat aina jossain vaiheessa kuvioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2013 - 21:46

Parisuhde on kiintymykseen ja seksuaalisuuteen perustuva kahdenvälinen suhde. Ystävyyssuhde on taas ihmisen suhde toiseen henkilöön, jota kohtaan hän tuntee mieltymystä ja luottamusta ja joka suhtautuu häneen samoin.
Jotta parisuhde voisi hyvin ja eläisi kauan sitä on vaalittava alati kuin kukkaa ruukussa: kasteltava ja lannoitettava kiintymyksellä seksuaalista kanssakäymistä unohtamatta. Myös ystävyssuhde vaatii pitkään elääkseen ja hyvin voidakseen jatkuvaa työtä: kaikenlaisten sitä tuhoamaan pyrkivien riidanjyvien haravoimista pois ennen kuin ne pääsevät itämään ja tappamaan myrkyllisillä versoillaan suhteen.