Mitä tarkoittaa sana Hyvästi?

Avainsanat: hyvästi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2013 - 00:58

Hyvästi: sana joka eroittaa työ-ja koulukaverit, kurssi- ja inttitoverit, kirje- ja meilitut, naapurit ja sukulaiset, tai jopa ystävät toisistaan lopullisesti ja peruutumattomasti. Hyvästi: sana jonka jälkeen ei ole paluuta enää entiseen. Hyvästi sana tarkoitaa siis sitä, että sanotaan viimeisen kerran jollekulle toiselle hei hei.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2013 - 12:43

Käytetään, jos henkilöt eivät enää aio tavata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2013 - 17:11

Kyllähän sen yleensä silloin kuulee, kun ei ehkä enää koskaan nähdä.Tai ainakaan niin ei ole tarkoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2013 - 21:26

Ennen vanhaan paljon käytetty sana esimerkiksi kun kylästä poistuttiin. Lienee eron tuskaa siinä, mutta minä voin kuvitella, että toiselle voisi toivottaa sanalla, että kaikki olisi ja menisi hyvästi. aika kolkko sana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2013 - 15:27

Pahasti sanan vastakohtaa...Sanoiko pashasti kysyi eräkin naapuri joka erosi vaimostaan? Ei kun, hyvästi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.11.2013 - 14:51

Juuri sitä mitä sen oletetaankin tarkoittavan. Ei kai sitä muuten kukaan erotilanteissa käyttäisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2013 - 12:08

Kun nähdään viimeisen kerran, tahtoen tai tahtomatta :( Dosvidanja Moskva