Kertokaahan kokemuksia Lanzarotesta? Olemme tammikuussa menossa ekan kerran sinne.

esim. onko hyviä ostospaikkoja lähellä Puerto del carmenia. Entä ruokapaikkoja. Mitä nähtävyyksiä kannattaa mennä katsomaan tai maisemita tms? menemme hotelliin Morromar ja jos jollain kokemuksia siitäkin niin ois hienooo :D

Avainsanat: lanzarote espanja puerto del carmen hotelli morromar

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2013 - 19:00

Kaksi kertaa käynyt, ensimmäisen kerran 2001 helmikuussa ja seuraavan kerran helmikuussa 2004. Ensimmäisellä kerralla olin 11-vuotias, toisella kerralla sitten jo teini-ikäinen.
Saari on karu, omalla tavallaan erittäin viehättävä. Ensimmäisellä reissulla olimme perheen kanssa Puerto del Carmenissa, toisella Playa Blancassa.
Playa Blancasta kävimme myös päiväretkellä Fuerteventuralla Corralejossa (jos en väärin muista paikkaa).
Molemmilla reissuilla kiersimme saaren, ensimmäisellä kerralla olimme Aurinkomatkojen valmisretkellä, toisella kerralla vuokrasimme perheen kanssa auton. Isän mukaan saarella autoilu on helppoa kuin heinänteko... Saari on sen verran pienikin että sen kiertelee omalla autolla oikein mukavasti. Timanfayan kansallispuisto on nähtävyys ehdottomasti (siellä pääsi muistaakseni ratsastamaan kameleilla), kaktuspuisto oli myös mukava. Kävimme me myös jossain papukaija puistossa, mikä oli ainakin silloin 11-vuotiaana mielestäni kiva... Ei ehkä aikuisen makuun välttämättä niinkään.
Mukava paikka mielestäni, oli ainakin tuolloin kun siellä viimeksi on käynyt. Ei kai sinne vanhemmat kahdesti olisikaan lähteneet ellei se olisi miellyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2013 - 14:40

Olen viettänyt Lanzarotella joulun 80-luvun loppupuolella. Lanzarotelta jäi ikuisesti mieleeni sataman kymmenet kulkukissat, jossa siellä asustivat. Vuokrasimme auton ja kiersimme saaren. Kävimme katsomassa Jameos del Aguan laavakuplan maanalaisine järvineen. Lanzarote on kiva paikka ja ainakin silloin joulun aikaan lämmintä riitti sopivasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.11.2013 - 15:01

Siellä käynnistäni on jo niin kauan, että kaikki muuttunut varmaan jo moneen kertaan. Mukava ja kiva paikka noin yleisesti ottaen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2013 - 11:23

Kävin saarella joitakin vuosia sitten, saari on aika karu mutta silti jotenkin viehättävä. Uimarannat ovat pienehköjä. Se maanalainen laavaluolasto on käymisen arvoinen paikka jos ei ole ahtaanpaikan kammoinen sekä kaktuspuisto. Puerto carmenissakin on kauppoja mutta muutaman kilometrin päässä olevassa kaupungissa on enemmän. Rantakadulla on paljon ruokapaikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2013 - 10:34

Saitkin paljon vinkkejä, minä lisään vain sen, että ottakaa lämmintä vaatetta ja villasukat mukaan.
Yöt eivät ole lämpimiä ja jos hotellissa on kivilattiat, ovat todella kylmät jalalle. Siellä kun ei kovin paljon käytetä lattialämmityksiä.