Ketä tai mitä kohtaan tunnet myötätuntoa?

Itse tunnen pahaa oloa kaikista sodista ja katastrofeista, muttä myös lähihenkilöistä jotka kantavat kaunaa ja vihaa sydämissään. Ei ole helppoa heilläkään - vaikkei sitä ao. ihmiset myönnäkään.

Avainsanat: myötätunto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.11.2013 - 11:47

Ihmisiä, joilla on sydän paikallaan. Osaavat/jaksavat ottaa toiset huomioon heikkoinakin hetkinä. Tekevät palkattomasti asioita lähimmäisen auttamiseksi. Filippiinien tuhojen keskellä, kun rikas maailma vetkuttelee, narkomaanit jakavat löytämänsä ruuan muiden paikallisten kanssa. Kuka olisi osannut näistä hylkiöistä odottaa moista. Monesti osat vaihtuvat, kun tosipaikka tulee eteen. Toinen ääripää ovat sitten nämä Kevan johtajat ym.

Kysyjän kommentti

Lämmin kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 16.11.2013 - 12:16

Sairaita lapsia ja hylättyjä eläimiä kohtaan. Heitäkään en pysty auttamaan. Aikuiset pärjätköön omillaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2013 - 19:21

Jokaisella ihmisellä, pitäisi olla edes yksi ystävä, joka käy katsomassa, jollei ole enää yhtään sukulaista elossa. Moni viettää tulevankin joulun yksin ja se on yksinäiselle etenkin raastaavaa aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.11.2013 - 22:54

väkivaltaa kokevia lapsia kohtaan, puistattaa taas nuo eerikan vanhemmat, saavat onneksi elinkautisen, mutta vapautuvat tietysti hyvällä käytöksellä ihan liian pian :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2013 - 18:20

Ei siis kaunaa vaan myötätuntoa. Todella kaikki mikä tehdään meidän parhaaksemme , se tietysti herättää myötätuntoa. Hyvinvointia ja kärvisiä auttavia ihmisiä kohtaan tunnne myötätuntoa.
Jospa sitä kaikessa karuudessakin voisi aina olla myötätuntoinen,, mutta, mutta ihminen ei ole aina
hyvillään kaikesta, vaan on katkera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2013 - 21:12

Lapsia tai eläimiä, joita tavalla tai toisella käytetään hyväksi tai suoranaisesti ja jatkuvasti rääkätään.Ja tätä tapahtuu koko ajan ja jokapaikassa.Joissakin maissa enemmin, kuin toisissa...

Joulukorttini ostin Unisefilta ja Punaiselta ristiltä.
Annoin SEY:lle (taas) muutaman kympin rahalippaaseen joulurahaa.Vein myös Kouvolan toimipisteeseen lakanoita ja täkkejä eläimiä varten.Pieniä asioita, mutta niistä pienistä puroista kasvaa suuri joki ; toivon.Olen tehnyt edes JOTAIN auttaakseni hädässä olevia, apua tarvitsevia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2013 - 16:17

Tunnen myötätuntoa kaikkia niitä ihmisiä kohtaan joiden elämän toisista piittaamattomat julmat ja tunteettomat ihmiset ovat sodilla, väkivalla, alistamisella, nöyryyttämisellä, hyväksikäyttämisellä, tai pilkaamisella ja kiusaamisella tehneet elämäksi vailla iloa ja riemua. Tunnen myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan jotka joutuvat elämään nälässä ja vailla puhdasta vettä, lääkkeitä, tai mahdollisuutta kunnon koulutukseen, tai huonoilta säiltä suojaavaan kotiin ja joiden on tehtävä koko elämänsä töitä säilyäkseen eles hengissä kaiken kokemansa kurjuuden keskellä. Tunnen myötätuntoa myös niitä kohtaan joiden elämän sairaus, tai vamma on tehnyt paljon haastavammaksi elää kuin meidän terveiden. Heidän vuokseen lahjoitan oman osani tuloistani eri keräyksiin, sillä se on vähintä millä voin heitä autaa.