Oletko koskaan käynyt TE-toimistossa eli työkkärissä?

Ensimmäisen kerran kävin nyt, kun olen lähemmäs 50 vuotias. Pitkän työuran jälkeen olen vaihtamassa kokonaan alaa, joten nyt odotan opiskelujen alkamista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2013 - 20:41

Kerran olen elämäni aikana käynyt..kun jäin eläkkeelle ja olin vuoden nauttinut eläkepäivistä ja alkoi tuntumaan ,että olisi haluja vielä tehdä jotakin työtä..niin sitten sain työkkärin kautta vanhusten ja vammaisten avustus-hommia..ja siinä työssä viihdyin melkein 10 vuotta...jatkaisin vieläkin,mutta kotona sellainen tilanne mieheni sairauksien takia,että piti lopettaa toisten avustaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 13.11.2013 - 21:36

Onhan se eletyn elämän aikana tullut tutuksi paikaksi. Olen sairauteni takia siinä asemassa, että ilmoittaudun tietyn väliajan välein siellä. Töitä - mitä ei ole edes tarjolla - ei tarvitse ottaa vastaan. Toivotaan että tuleva koulutuksesi tuo myös työpaikan.
Lapsenlapseni kävi siellä ammatinvalintatesteissä, hih... poliisi oli ensimmäinen mahdollinen niiden testien mielestä - tytön mielestä ei koskaan siihen hommaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2013 - 22:50

Olen käynyt ja sain sieltä kaiken maailman hölmöjä koulutusehdotuksia. Olin silloin 46 vuotias, ja yksi työvoimatoimiston nainen sanoi että tuon ikäinen ei pääse enää ikinä töihin. Hienoa toimintaa heillä ja sanoisinko jopa "kannustavaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2013 - 23:25

Kun aikoinani valmistuin,menin kaupungille kesätöihin omaan ammattiini.Sillä tiellä olen ollut 22v.Työkkärissä en muista koskaan käyneeni....Tiedä,vaikka joutuisi tässä vielä duuniakin vaihtamaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2013 - 23:40

Onhan tuolla työkkärissä erinäisiä kertoja tullut käytyä elämäntaipaleen varrella yhtä sun toista asiaa selvittelemässä joten ei se ihan vieras laitos ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2013 - 13:21

Eipä ole tullut käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2013 - 16:37

On varmasti eniten käytetty toimisto kaikista näistä yhteiskunnan toimistoista. Ainakin minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2013 - 18:01

Olen käynyt jonkun kerran kun muutin Keuruulta Helsinkiin, työpaikka tuli nopsaaan vielä silloin 1980.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2013 - 18:29

70-luvun lopulla olin työttömänä 3 kk ja silloin vierailin työkkärissä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut, samassa työpaikassa ovat pitäneet siitä lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2013 - 22:54

Nykyisin taitaa olla aikas tuttu paikka itse kullekin. Joka päivä tuntuu olevan lisää lomautettuja tai irtisanomisia.

Työnantajan konkurssiin päättynyt urani oli aikas erikoinen kokemus. Lopputili ja lomarahat. Ikävä kyllä vastuuvirkailijalla tuntui olevan jotain minua vastaan...

No, työkkärissäkin tekevät vain ministeriön sanelemaa tulospalkkaustyötä. Suurin osa henkilökunnasta määräaikaisia. Samanlainen epävarmuus töiden jatkumisesta, kuten muillakin aloilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 15.11.2013 - 23:28

-90 luvulla tuli käytyä etsimässä tietoa opiskelupaikasta, en sitten ikinä pyrkinyt sinne, mikä vähän jälkeenpäin on harmittanut :(