Oletteko nähneet kiiltomatoja? Aikaisemmin niitä näki syksyisin.Enää ei ole näkynyt.

Avainsanat: kiiltomato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2013 - 00:07

Minä en ole kiiltomatoja nähnyt muutamaan vuoteen yhden yhtä, mutta poikanipa onkin. Hän kertoi jokin aika sitten nähneensä niitä kavereidensa kanssa tänäkin syksynä useamman kerran. Mikäli poikaani on uskominen niin elelee niitä vieläkin maassamme ihan kiitettävästi ja meillä vanhemmillakin immeisillä saattaa olla vielä joskus onni nähdä ne.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2013 - 22:22

Eipä niitä täällä Keuruun kaduilla näy, muutakuin pimeällä heijastimia ajantasalla olevilta henkilöiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.11.2013 - 23:48

Joskus penskana kauan kauan sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2013 - 02:39

Ongelma taitaa olla siinä, kuten tuossa yllä jo annettiin ymmärtää, eli lapset liikkuvat enemmän paikoissa joissa niitä voi nähdä.
Toinen mikä voi vaikuttaa, on valaistuksen lisääntyminen, jolloin himmeät tuikkeet eivät erotu.
Kyllä niitä yhä edelleen löytyy Eteleä-Suomesta. Ethän ole muuttanut niiden asuinpiirin pohjoispuolelle?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2013 - 07:41

Viime syksynä niitä olen nähnyt, tänä syksynä ei ole tullut yhtään nähtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2013 - 08:50

Viime vuonna muutama loisti mökkitien varressa.Tänä vuonna en ole nähnyt,vaikka kuinka yrittäisin muistella....Jospa niidenkin kanta vaihtelee vuosittain?
Kauniita ne on kyllä katsella :) Eikö ne sillä loistollaan kumppania kosiskele?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2013 - 17:07

Jokunen vuosi sitten näin ja kyselinkin täällä sitä outoa valopilkkua. Sen koommin ei ole näkynyt - tai en ole nähnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2013 - 19:26

Millehän se oikein näyttää? Väitän, etten ole koskaan edes nähnyt semmoista. Esiintykööhän niitä edes täällä itäsuomessa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2013 - 22:54

Olen edellä olevan kanssa samaa mieltä, etten ole koskaan nähnytkään.