Oletko törmännyt keneenkään näistä? Vai oletko itse näistä joku?

www.iltalehti.fi/matkajutut/...6_ma.shtml

Avainsanat: lentokone matkustajat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.11.2013 - 16:17

Olen istunut samalla penkkirivillä kaikkien kanssa :).

Kysyjän kommentti

Hih...Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2013 - 16:16

Kyllä joitakin näistä on matkalla tullut vastaan, itseäni en kuitenkaan noista tunnista. Ehkä hankalin tapaus oli tällainen reilun ylipainon omaava nuori mies, joka vei todella toisen puolen minunkin tontistani, ja joka touhusi koko ajan tavaroidensa kanssa, oli kuitenkin selvin päin. Lento kesti 10 tuntia, nukuttua sai pätkittäin, väsyneenä vielä odotti neljän tunnin ajomatka kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2013 - 18:32

en ole kukkan näistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2013 - 06:51

Ei tuossa ollut sitä neitosta joka yölennolla MEL-HGK vierssäni kokoyön nauraa hörähteli katsoessaan elokuvia. Aamulla hänelle ei näkynyt kelpaavan aamiaiseksi mikään koneen emoilta. Hän olikin englantilainen, kun kysyin minne matka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2013 - 12:49

Eipä ole tullut törmättyä, sillä en ole matkustanut lentokoneella juuri koskaan ja niinä harvoina kertoinakin kun sellainen peli on matkustusvälineeksi sattunut olen ilokseni saanut nauttia "normaalista " matkasurasta. Itse en myöskään sovi mihinkään annatuista profiileista, en ainakaan tunnusta sopivani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.11.2013 - 13:13

Ne harvat lentomatkat jotka olen tehnyt, ovat sujuneet ihan hyvin, muutamaa möykkäävää känniörveltäjää lukuun ottamatta. Itse olen hiljainen ja omissa oloissani oleva matkustaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.11.2013 - 21:00

aika tutun tuntuisia olivat matkaajat, varmasti itsekin syyllistynyt johonkin noista joskus, mutta jo useaan kertaan koneessa istuneena en edes odota että siellä on järjestetty olosuhteet pelkästään minua varten, nuo muutaman tunnin lennot kyllä kestää jos kukaan ei syliin oksenna tai kilju korvan juuressa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2013 - 23:21

Sen verran vähän matkustellut, etten tunnistanut ketään noista - en myöskään itseäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2013 - 11:05

Kaikkea sitä maailmassa näkee ja kokee, ja miten näihin kaikkiin tilanteisiin suhtautuu on yksilöllistä. Olen kokenut useammankin näistä, mutta kaikista olen selvinnyt ilman stressiä. Lentokone henkilökunta yleensä auttaa jos on erittäin vaikea tilanne kuten istuimen vaihto olisi yksi ehdotus. Humalaisia ei ole laskettu koneeseen portilla, ja kerran ihmisen haju hoidettiin lentokone henkilökunnan kautta, ei tarvitse kärsiä, vauvatkin vaikenevat kun antaa vesipullon suuhun. Jos itse on tosiaan niin herkkä, niin voisi ajatella ottaa dramamiinin tai sittenbusiness-luokan paikan, siellä ei ole koskaan löytynyt ketään näitä ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2013 - 16:09

En nyt osaa sanoa, kumpi oli pöllömpi, minä vai se toinen matkustaja. Iltalento jostain Keski-Euroopasta Suomeen. Kone oli aika täynnä ja kun tuli ruokailun aika, niin edessäni istunut mies (n. 60 v- harvatukkainen, tiukkapipon näköinen) halusi itsekin syödä, mutta kieltäytyi ehdottomasti nostamasta omaa selkänojaansa pystyasentoon ruokailun ajaksi. Ei nostanut, vaikka lentoemäntäkin kehotti. No – minä sain kuitenkin jotenkin murkinoitua ja sitten tuli tietysti (lapsellinen) koston hetki. Kun tuo epäsosiaalinen ”edessä-istuja” yritti nukkua, niin minun oli tietystikin luettava lehtiä ja mieluusti raikkaassa ilmassa. Eli kaikki oman rivini lukuvalot päälle ja raikasilmasuuttimet täysille – tietysti suunnattuna tuohon naapuriin...Hän yritti pari kertaa hyvin epäystävällisesti käyttäytyen säätää minun ilmastointipuhallustani, mutta en antanut periksi. Niinpä tuo idi...anteeksi raukka joutui istumaan selkänojansa ala-asennossa raikkaan tuuletuksen puhaltaessa hänen kaljuunsa.
Kyllä täytyy nyt myöntää, että olin lapsellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2013 - 19:56

Toivon todella, että en ole syyllistynyt olemaan kukaan noista koskaan :) Kaikkein rasittavin mielestäni on se tyyppi joka tiedottaa olevansa superkokenut supermaailmanmatkaaja, joka tietää kaikesta kaiken paremmin kuin muut. Kaikkein rasittavimman sellaisen kohtasin jollain hiihtoreissulla Italian Alpeilla joskus kauan sitten. Tämä hyvännäköinen helsinkiläisrouva oli aivan äärimmäisen rasittava.
Minusta tuntuu, että se, että poikaystäväni ja minä puhuimme erittäin hyvää englantia - paljon parempaa kuin hän vaikka hyvä hänenkin englantinsa oli - kävi hänen kunnialleen ja hänen piti kompensoida tilannetta koko ajan jotenkin muuten. Koneessa emme hänen lähellään istuneet, mutta saimme hänestä kyllä yliannostuksen siellä matkakohteessa. Olisi tosi tylsä istua myöskin jonkun sellaisen lähellä, jonka sukkahiki haisee monen metrin päähän.
Ja kaikki häiritsevät tekijät - pienetkin - varsinkin pitkillä lennoilla ovat tietty rasittavia.