Ensi kesääsuunnittelen. Turkissa Alanya ja Bodrum nähty, kertokaa kokemuksia mikä olisi hyvä. Lämmintä ja shoppailua rantaa

Sinänsä Turkki on mainio paikka ja takuu luotettava. Mutta jotakin uutta tekisi mieli nähdä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2013 - 18:55

Kreikan saarista esim. Kefalonia on ihana kesäkohde. Shoppailuun ei tosin ehkä paras paikka. Rannoilla valkoista, pyöreetä kiveä. Kreetalla on myös kivoja rantoja, jos vaan viitsii saarta kiertää. Shoppailut esim. Haniassa jo paljon paremmat. Ja Kreikassa on erittäin hyvää ruokaa!! Rohkeasti vaan vuokra-auto alle muutamaksi päiväksi!!

Barcelona ja Lissabon on molemmat kivoja kohteita, jos haluaa jotain muutakin kuin rantalöhöilyä. Mutta molemmissa myös siis tosi kivat biitsit ja lämmin. Soppailu ja kulttuuri on jo näissä miljoonakaupungeissa aivan eri tasoa verrattuna 'pelkkiin' rantalomakohteisiin.

Espanjan Alicante ja Portugalin Algarve on myös hyvät kesäkohteet: lämmin, kivat rannat ja paljon hyviä ravintoloita ja loistavat shoppailut.

Mallorca on kiva. (Ja erilainen kuin maineensa, jos viitsii saarta vähän kiertää.) Shoppailut ja ranta on tosi hyvää 'rantaloma-tasoa'. :)

Toivottavasti näistä on jotain apua. Lisäilen, jos tulee vielä mieleen. :)

Lähteet:
Omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.11.2013 - 19:12

Heippa. Kiva että tänne on tullut pari vanhempaa napsulaista.
Minä olen niin kotimaan kesälomalainen, etten lähtisi kesällä muualle. Mutta aikaisin keväällä ja myöhemmällä syksyä voisin mennä kreikkalaisia katsomaan. Syksymmällä varsinkin siellä on vielä tosi lämmintä.
Kreetalla olen käynyt kolme kertaa, hyvät mahdollisuudet vuokravehkeellä liikkua laajemmaltikin.
Ainoa mikä siellä ei miellytä, ovat kovat - kotoiset hinnat.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 04.11.2013 - 23:47

tuo shoppailu rajoittaa aika paljon jos et tarkoita t-paitoja, ja riippuu ajankohdasta milloin menet, turkissa on keskikesällä ja alkusyksystä aika "lämmintä" ei siinä shoppailla jaksa, mutta marmaris ja belek ovat olleet ihan mukavia paikkoja alanyan lisäksi, kemeriä en suosittele, oli täynnä venäläisiä josta johtuen kallis hintataso ja aika vähän mitään kiinnostavaa osteltavaa. kreikassa voi mennä mihin vaan, on mukavan lämmintä, mutta sielläkin tuo shoppailu asettaa rajoituksia, pitää olla isohko kaupunki että on tarjontaa, espanjassa voi shoppailla myös jos valitsee ison kaupungin tai siten tyytyy t-paitoihin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2013 - 12:21

Kreikan saarissa löytyy paljonkin kohteita, tosin shoppailun kanssa voi sitten olla ongelmaa, Espanjan, Portugalin, Italian rantakohteet hyviä vaihtoehtoja, ja siellä ainakin lähikaupungeissa ostosmahdollisuuksia löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2013 - 15:52

Mene Tunisiaan !!! Sieltä löytyy kaikkea ! Soussessa on fantastisia butiikkeja ! Löydät esim. aivan ihania nahkakenkiä todella edullisesti. Ostin mm. kirkkaanpunaiset, kevyet ja tosi kauniit nahkakengät 12 eurolla. Aloin melkein itkeä, kun sitten Intian reissullani steppasin niillä märkään pikeen ja ne meni pilalle. Soussesta löydät laukkuja, vaatteita, koruja jne. ja ne ovat kauniita, erilaisia kuin muualla ja edullisia. Soussen matkan parhaita anteja olivat yksinäiset tai hyvin rauhalliset pienet lahdenpoukamat kimmeltävän meren äärellä.... jos et halua kaupungin edustalla oleville rannoille, joissa on enemmän ihmisiä. Ajoin taksilla esim. kymmenen km kaupungista ja vietin päiväni tuollaisessa poukamassa. Taksilla ajaminen on erittäin edullista ja kuinka outoa: taksikuskit eivät yritä huijata vaan laittavat taksamittarin aina heti päälle !!! Muutenkin Tunisia on aivan erilainen kuin muut arabimaat, joissa olen käynyt. Lieneekö Habib Bouirgiban pitkän hallintokauden tulosta, että ihmiset ovat paljon sivistyneempiä käytökseltään kuin muut arabit. Tarkoitan, että kunnioittavat sekä itseään että turisteja paljon enemmän kuin muualla. Ainoastaan Medinassa kaupustelijat häiritsevät sinua, mutta Medina on niin upea, että sen kestää. Soussessa voit ottaa myös erilaisia kylpyjä paikallisissa pienissä kylpylöissä. Ja ruoka on hyvää ! Yksi parhaita muistojani Soussen matkalta on pienen pieni ravintola, jonka löysin vahingossa jostain monen mutkan takaa. Paikan muut asiakkaat olivat paikallisia eli voit kuvitella miten herkullista ruokaa sain !! Ja se minttutee, jota Tunisiassa tarjoillaan kaikkialla !! Yöelämäkin on kuulemma vilkasta. Tällä reissullani olin niin väsynyt, että menin iltaisin aikaisin nukkumaan. Tunisia on mielestäni paras Euroopan/Välimeren alueen paikoista. Ja yhä meille eksoottinen verrattuna esim. Espanjaan.