Voiko haudalle viedä ulkotulen?

On nuo varsinaiset hautakynttilät loppu, niin ajattelin, että ulkotuli ajaa saman asian. Onkohan se sallittua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2013 - 10:37

Tuli kuin tuli, kuka sen säätelee. Sopisi varmaan soittaa kuitenkin hautausmaan konttoriin jotta muistotulen laitto ei tuo itselle stressaavaa mieltä, että...teinköhän nyt oikein, jne. Merkkipäivät jo sinänsä ovat stressaavaa, kun muisto tuo useamminkin jo kyyneleet silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 02.11.2013 - 19:15

Miksei voisi? Sama tulihan siinäkin palaa. Ajatushan se kaunein on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2013 - 20:31

No miksei? Ihan hyvä ajatus!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.11.2013 - 21:53

samaa mieltä, voi varmaankin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2013 - 07:43

Voi varmaankin kun ei ei ihan juhannuskokon tai nuotion kokoista,hyvin ulkotuli sopii sinne.
Minäkin kävin isän ja äidin haudalla ja kaunis niin kaunis oli hautausmaa. Ja jouluna se on myös kaunein taulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2013 - 11:25

Kyllä voi, jos se ei vain pääse vahingoittamaan hautaa jonka eteen se laitetaan, tai aiheutta jollain muulla tavalla vahinkoa hautausmaalla ja ulkotulen sinne palamaan vienyt huolehtii ulkotulen palettua loppuun siitä jäljelle jääneen paloastian oikeaoppisesta hävittämisestä.