Myrsky uhkaa - oletko varautunut?

Varsinkin rannikon ihmiset sen saavat tuta. Tänne keskemmälle se ei niinkään vahvasti vaikuta. Eikä tarvitsekaan, Asta riehui riittävästi.

Avainsanat: myrsky

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.10.2013 - 22:30

Meille ei ainakaan pitäisi tiedotteiden mukaan ihan kovin rankkana tuo myrsky tulla, valmiina kuitenkin ollaan, kynttilät ja tulitikut ja taskulamput varattu käden ulottuville.

Kysyjän kommentti

Kiitos, vähällä päästiin kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.10.2013 - 22:19

Tulin juuri koiran kanssa lenkiltä ja aika kovasti tuulee jo.Sataa tihuuttaa...Uutta puuvajaa tuohon pihamaalle rakennettiin senverran lisää, että saatiin kattotuolit paikoilleen; ei pitäisi myrskyn enää viedä mennessään.
Tosin ei taida onneksi osua ihan tähän kohille niin rajuna, kun aluksi pelättiin.
Toivottavasti isoja vahinkoja ei satu missään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2013 - 22:34

Ei mahda tänne itä-suomeen kovin yltää. Mutta jos varautuisin, antaisin tuulla vaan - ulkona pyrkisin olemaan.
Myrskyt on jotenkin mukavia, kun ne ei suomessa kuitenkaan mitään isompia vahinkoja aiheuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2013 - 12:52

taskulamppu on yöpöydän laatikossa, siinä minun varautumiseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2013 - 16:40

Eipä myrsky sitten tullutkaan, ei ainakaan tänne sisämaahan jotenka turhaan tuli varauruttua sen vuoksi taskulampuin, kylminäkin syömäkelpoisine ruokineen ja lämpöä antavine vaatteineen. Poikakaan ei saanut hyvksyttävää syytä olla lukiosta poissa vaan joutui suureksi pettymyksekseen menemään sinne kiltisti opiskelmaan sivistäviä oppiaineitaan. Kaiken huipuksi, kun sitä myrskyä ei tänne tullutkaan, mieheni työpaikalla ei yksikään kone sammunut sähkövikojen vuoksi ja porukoiden oli painettava töitä vanhaan malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.10.2013 - 23:28

En varautunut, ja turhaa olisi ollutkin. Ei edes myrskyn poikasta tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2013 - 07:58

Katselen puiden huojumista ja fonectan sääkarttaa, mutta sisämaassa kun asustelen, niin tuo tämänkertainen myrskyrintama ei ehkä tänne asti jaksa tulla. Eiköhän sitä jossain vaiheessa puita kaadu täällä keskellä Suomeakin.

Lähteet:
historian havinaa