Mitä mieltä siitä kun lähi sukulainen ehdottaa että ei laiteta enää joululahjoja?

Lisätty: 25.10.2013 - 17:48

Niinpä niin, saituri-sukulainen ilmoitti koko suvulle että minä olen tämän idean pistänyt alulle, ja nyt on sitten koko suku käärmeissään minuun....kun suostuin ajatukseen ymmärsin että vain hänen suhteensa emme vaihtaisi joululahjoja...vielä lähetän kyllä lapsille lahjat. En asu Suomessa, joten joulun vietto käy puhelimitse, ja pikkulahjojen kautta.

Avainsanat: joululahjoja

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.10.2013 - 10:27

Jokainen saa lahjan antaa jos sydämessään niin tuntee.
Ja ne omista rahoistaan maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2013 - 08:47

Varsinkin, jos olette aikuisten kesken, ymmärrän häntä hyvin! Yhdessä vietetty aika ja vaikka yhdessä syöminen korvannee joulun ajatuksen! Lapselle paketin laittaisin,ettei jää paha mieli.Ja senkin jotakin tarpeelliista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2013 - 09:34

Hyvä ajatus, kannatan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.10.2013 - 09:40

Meidän suvussa tuota lahjattomuutta on noudatettu jo vuosikausia. Vain lapsille lahjoja annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2013 - 19:27

Meillä tuota periaatetta on noudatettu senjälkeen, kun ei joulunvietossa ole enää ollut pieniä lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2013 - 21:52

Sanoisin, että hyvin käy. Se lahjojen antaminen alkaa olla joskus enemmän pakkomielle ja velvollisuus, kuin varsinainen muistaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2013 - 01:14

Meidänkin suvuissa (niin ukkoni kuin itseni) tätä käytäntöä on noudatettu jo monia monia vuosia. Olemme näiden vuosien aikana antaneet lahjoja vain sukumme lapsille ja heillekkin kohtuudella. Olemme kaikki olleet tähän ratkaisuun todella tyytyväisiä, sillä aikaisempien vuosien tressi siitä mitä antaa lahjaksi itsekullekkin sukulaiselle katosi kokonaan päätöksen jälkeen. Tajusimme, että aidoin joulu ei ole se joulu jossa lahjojen antamisella ei ole pääosa, vaan se joulu jossa suikulaisia muistetaan muilla tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.10.2013 - 00:27

onhan se lahjan metsästys sellainen riesa että jos siitä pääsee niin parempi kuin hyvä, lapselle lahjan osto on niin helppoa että siitä ei haluta luopua ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.10.2013 - 13:28

Miksi lahjan antamisesta tarvitsee sopia, tavaranvaihtopäivät ovat erikseen? Se antaa joka haluaa, toinen taas ei............