Thaimaan ruoissa käytetään mausteita. Ovatko kaikki ruoat tulisia ja kypsennetäänkö pähkinät paistaen, keittäen tai hauduttaen?

Lisätty: 08.10.2013 - 07:44

Ruokalajeja on runsaasti. Mistä ruoista kannattaisi ruokailut lomalla aloittaa, kun lomallaoloaika on rajallinen ja, kun on tottunut syömään perinteistä kotimaista ruokaa? En tarkoita välipaloja, kuten hedelmiä tms., vaan lounas-, päivällis- ja illallisruokailuja.

Lisätty: 08.10.2013 - 11:30

Oletko/oletteko maistaneet katukeittiöiden tunnettua pad thaita, entä tilaatteko mielellänne ruoan lisukkeeksi kao padia entä maistuuko teille tulisempi pad krapao, panaeng- tai cashew-kana ja pidättekö kaeng kiao wanista l. vihreästä currykastikkeesta. Ja maistuuko mustekala öklöltä?

Avainsanat: palmusokeri thairuoka pähkinät chili

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.10.2013 - 07:05

Eivät läheskään kaikki ruuat ole tulisia, pähkinöitä ei ole kaikissa ruuissa..

Kysyjän kommentti

Toffe vastasi selkeästi toiseen kysymykseeni l. sain toiseen kysymykseeni selkeän vastauksen. Syy siihen, että miksi kysyin pähkinöistä, niin on yksinkertaisesti se, että olen allerginen pähkinöille. Mutta, jos ja, kun pähkinät kuumennetaan l. siis paistetaan tai kypsennetään uunissa, niin allergeenit postuvat. Pitääpä nyt sitten funtsatakin, että tohtiiko pähkinäkanaa maistaa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 08.10.2013 - 08:49

On tullut eräätkin thaipöperöt syötyä. Ruuat eivät ole ollenkaan tulisia, lisukemausteet joita saa itse mielin määrin laittaa, tekevät niistä sellaisia jos liikaa hikisillä sormilla lorahtaa.
Tuore kurkku on mainio apu siihen, jos suussa tuntuu kuumemmalta kuin ilma. Lievittää nopeasti.
Riippuu tietysti mihin menee syömään. Paikalliset paikat saattavat olla valikoimaltaan ja tulisuudeltaan hieman eksottisimpia menultaan kuin ns. kansainväliset.
Esim. Phuket Batong Beachilla löytyy melkein joka kansallisuudelle omat ravintolat. Itse suosin siellä Jannen baaria josta saa molempien maiden ruokia - ja tosi hyviä. Erittäin suosittu on ruotsalaisten pihvipaikka, eikä intialaisessakaan milloin kalusteet yksin vietä iltaansa tarjoilijoiden kanssa.
Pähkinöitä ei ole tullut nautittua kuin joissakin olutpaikoissa, missä ne automaattisesti tuodaan tuopin kanssa erittäin hyvin suolattuna - jaa-a, miksiköhän?

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 08.10.2013 - 19:43

ei ole tulisia, vaan maukkaita, vähän esimakua voi hankkia vaikka täällä suomessa, kun käy tahiravintolan buffetissa ;)