Mikä ero uskovaisella ja tapakristityllä?

Itse olettaisin olevani tapakristitty.

Lisätty: 05.10.2013 - 23:49

Gategoriaa en löytänyt tähän aiheeseen.

Avainsanat: tapakristitty uskova

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.10.2013 - 11:52

Itse ajattelen näin: tosi uskovainen käy säännöllisesti kirkossa ja muissakin seurakunnan tilaisuuksissa sekä on muutenkin harras.
Tapakristitty menee vain serkunkumminkaimansiskonpojan kastajaisiin, myöhemmin ristiäisiin ja vielä häihinkin. Eli käy vain ns. pakolliset kirkolliset menot.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Samaa mieltä olen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2013 - 18:08

Tosiuskovainen...Jaahas.Ne, jotka MIELESTÄÄN ovat hartaita kristittyjä, ovat useimmiten juuri niitä pahimpia;rasisteja,kaavoihinsa kangistuneita ja selän takana puhujia.Erittelevät ystävät ja viholliset sopivalla katsomallaan tavalla.Siis aika usein.On myös ihmisiä, jotka ovat sydämeltään puhtaita,eivätkä korosta juurikaan omaa uskoaan.Häntä sanoisin tosiuskovaiseksi.

Tapakristitty maksaa kiltisti kirkollisveron ja käy 2 kertaa vuodessa kirkossa,kun niin on ollut tapana aina tehdä.Ja vie jouluna sen kukan haudalle...Ja rukoilee silloin, kuin on joku hätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2013 - 21:15

En edes jaottele noin. On niitä, joille jumala on ykkösasia täällä ja niitä, joille vain pelkkä kulissi - ja sekin sunnuntaisin kirkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2013 - 07:11

Enpä ole moista ajatellut, jokainen uskoo ken uskoo, meitä on laidasta laitaan.. itse olen perheestä jossa äitini puolelta on ollut usko vahva ja isänpuolelta ei mutta ennen loppuaan hekin siirtyivät uskoon jotka nyt ovat manan majoilla..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 08.10.2013 - 19:49

uskovainen on hurahtanut kokonaan noihin oppeihin eikä järkipuhe enää auta ;) tapakristitty käyttää kirkon palveluita omaan tarpeeseensa mutta muuten viis veisaa koko kirkosta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2013 - 11:32

Niin, mikä ero? Hei! Ei vedetä tänne nyt mielipiteitä kenenkään vakaumuksesta ja uskonnollisesta suuntautumisesta! Tämä ei ole enää kivaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.10.2013 - 16:27

en tiedä mikä ero on heillä, mutta kuten monet teistä tietävätkin Uskon Jumalan sanaan ja Raamattu on minun paras kirjani. Eikä minua silti pidetä täällä outona otuksena. Elän tavallista normaalia elämää päivittäin, uskon ylösnousemukseen ja iänkaikkiseen elämään. Kumpa vain voisin paremmin elää elämäni, mutta ihminen on heikko luonteeltaan, mutta joka aamu armo on uusi. En tunne , että missään salaseurassa kuljen, kaikk kulkekoon omia teitään.