Mihin tuhlaat aivan liian paljon rahaa?

Oma tilini vähenee kirja- ja musiikkiostosten tekoon. Mieltymys ja harrastus ei ole halpaa.

Avainsanat: rahan kulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.10.2013 - 23:28

Pienestä eläkkeestä ei juuri mitään jää pakollisten menojen jälkeen. Ja jos jää niin pyrin pitämään säästössä muutaman lantin. Ei turhuuksia, koska pakottavia tarpeita tulee joskus tv:n, pesukoneen tai jonkun muun laitteen muodossa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Silloin kun tulot ovat mitä ovat, pitää todellakin laittaa tärkeimmät asiat etusijalle.\r\nSamoin kysäjä tekee, se pieni ylimääräinen jos jää, menee sitten noihin hankintoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2013 - 22:14

Laukut ja kengät........tosin ei enää yhtä paljon kuin nuorempana, mutta.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2013 - 22:35

Tulot niin pienet, että en voi tuhlata yhtään mihinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2013 - 07:43

Minä noihin pikkuihmisiin laitan paljon rahaa, mutta se on mukava heitä seurata kun mieleisiä juttuja saavat, vanhemmillaan on talovelkoja ja ei niin paljoa ole rahaa käytössä, minä sitten ostan läppäreitä ja ipadeja , polkupyöriä , taulutelkkuja, yleensä niitä kalliimpia ostoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2013 - 10:39

Kun ois sitä rahaa, mitä tuhlata! Joka sentti on laskettava niin tarkkaan. Mutta sanotaan, että turhuuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.10.2013 - 16:08

en mihinkään, tuhlaan/käytän osan tuloistani esim. matkailuun, loput laitan tyynyn alle, ei tule äkillisiä ongelmia ainakaan niin kauaan kun työpaikka säilyy ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2013 - 17:48

Rahojen tuhlaaminen on minulle niin harvinaistaja tähän tuhlaamiseen menvät summat niin pieniä, että en edes kehtaa kertoa siitä mihin vähemmän tarpeeliseen eurojani joskus laitan menemään siitäkin huolimatta, että järki kehoittaa säästämään nekin roposet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 00:39

Ei pieneläkeläinen tuhlaa mutta onn hyvä, että joukossamme on yksi siunaantunut rahojen alle ja saa mitä tahtoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 21:20

En mihinkään.Joskus tuhlasin koiriin/näyttelykustannuksiin/matkoihin ulkomaan näyttelyihin.Mutta se oli harrastus.Nyt olen jo vuosia ollut kaiken tuon ulkopuolella.Eikä olisi enää varaa, saatikka kiinnostusta.Silloin sain koirineni kaiken sen, minkä halusinkin.Mukaan luettuna joukon hyviä ystäviä ympäri maailmaa.
Nyt on pienet tulot ja sen mukaan myös menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 23:38

Köyhänä ei tuhlaa mihinkään liikaa tai "aivan liian paljoa". Kaikki menee ihan siististi, kun ei tule edes ryypättyäkään eikä tupakoitua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2013 - 10:26

Kyllä tuo taitaa olla ruokaan kun olen innokas leipoja joten siihen kuluu kyllä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2013 - 16:16

Taitaa mennä lankoihin, puikkoihin yms kun olen käsityöihminen. Äiti kiroilee lankakasojen alla lähes päivittäin....... ;) No jaa, yleensä ostan ale-lankoja isomman määrän jos on mahdollista, koska olen työttömänä, joskin teen muutaman päivän sijaisuuksia vanhainkodilla silloin tällöin.

Minulla ei ole vuokrakämpää rasitteena koska asun vanhempien kanssa. Maksan kuitenkin osan ruoista, auton bensoista +muista autojutuista, maksan omat laskut ja joskus jos on ylimääräistä ja vanhemmilla ei, maksan heidän laskuja myös (iskä työttömänä myös, äiti siivoojana).

Yleensä raha-asiat menee niin että kellä on eniten sillä hetkellä joutuu maksumieheksi. Pärjätty on tähän asti. Laitan pikkuhilut lippaaseen ja joskus silloin tällöin 1- ja 2€:n kolikoita toiseen lippaaseen.