Nopeiden ruokien valmistus vinkkejä?

Avainsanat: nopeat ruuat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 30.09.2013 - 21:34

Nopeudesta en tiedä, mutta minä teen monesti - kun on jäänyt keitettyjä perunoita, Janssoninkiusauksen pannulla.
Suikaloin perunat, sekä Janssoninfileet. Miedolla lämmöllä haudutan pannulla ja kun tuntuvat tarpeeksi kuumilta lisään kermaa. Janssonien liemestä hieman lisää makua jos ei muuten sitä ole.

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä..tuota en ole kyllä tajunnut tehdä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2013 - 22:05

Broilerisuikaleet pannulle ruskistumaan, perään pussillinen vaikka wok-vihanneksia ja loraus kermaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2013 - 22:19

Monet salaatit ovat nopeita valmistaa. Pilkotaan vain kurkkua, tomaattia ja jotain kaalia. Sekaan voi halutessaan paloitella, mitä sattuu jääkaapista löytymään: meetwurstia, kinkkusuikaleita, keitettyä makaronia, riisiä tai perunaa. Tarvittaessa kastikkeeksi oliiviöljyä ja/tai viinietikkaa.

Muussin valmistaminen valmiista jauheesta kestää suunnilleen yhtä kauan, kuin veden keittäminen. Senkin kanssa voi syödä vaikka kinkkusuikaleita.

Keitetyt makaroonit Pirkka pestokastikkeella ja jotain vihanneksia kylmänä joko viereen tai salaatiksi sekoitettuna.

"Voileipäpizza" syntyy mikrossa, kun laitetaan rieskan tai halkaistun leivän päälle mieleiset pizzatäytteet ja siksi aikaa mikroon, että juusto sulaa päälle. Täytteeksi voi laittaa melkein mitä tahansa.

Kanafilesuikaleet ja pakastewokkimix-pussi paistuvat muutamassa minuutissa. Mausteeksi mustapippuria ja/tai currya. Voi syödä sellaisenaan tai riisin tai makaronin kera.

Mitään Michelin-tähtiä näillä annoksilla ei varmaankaan voiteta, mutta nopeita ja melko halpojakin ne ovat valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.10.2013 - 16:10

sulattelen aikaisemmin tehtyjä ruokia mikrossa jos on kiirettä tai laiskuutta näköpiirissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2013 - 18:40

Munakaat on aina helppoja ja nopeita tehdä, samoin tonnikalapasta, nakki-, makkara- ,tai kasviskeitto (etenkin sillon kun niihin käyttää suikaleperunoita ja pussikasviksia) sekä risotot joihin laittaa esim. valmiita kinkkusuikaleita, pussikasviksia, tai katkarapuja ja tonnikalaa. Seitikalakin paistuu pikaisesti pannula yhdessä perunasuikaleiden, tai viipaleiden kera. Jälkiruuista kiisselit on edottomasti nopeimpia tehdä vaikkei hedelmäsalaattienkaan tekoon mene kauaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.10.2013 - 23:22

Ei keittojen tekokaan vaadi paljoa aikaa. Valmiit keittoainekset saa pakastealtaasta. Paistaa vaan esim. jauhelihan ja heittää sekaan ja maustaa. Hyvää tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 00:41

Nakit kuumaan veteen ja poks valmiit ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 23:48

Minulla oli joskus sellainen pikaruoka, että sekavihannespussi (pakaste) mikroon ja valmistuttuaan siihen sekoitin purkin tonnikalaa öljyssä.
Nyt on tonnikalan hinta noussut niin paljon, etten raahi käyttää sitä ollenkaan. Sekavihanneksia kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2013 - 10:22

Munakasrulla siinä voi sisustaa vaihdella mielensä mukaan..

MUNAKASRULLA

Ainekset:
6 kananmunaa
3-4dl maitoa
1tl suolaa
1/2 tl mustapippuria
Täytteet:
paistettua jauhelihaa
sipulia
paprikaa
1/2 purkkia mustapippuri tuorejuustoa
Pinnalle:
juustoraastetta; emmental yms.
Valmistusohje:

Vatkaa munat ja maito, lisää suola.
kypsennä uunissa pellillä n.20-25min 200 asteetta.

Valmista täyte:
Ruskista jauheliha, mausta oman maun mukaan.
lisää sekaan sipuli paprika, tuorejuusto

Levitä täyteseos munakaslevylle ja kääri rullalle, ripottele juustoraaste päälle ja rulla vielä hetkeksi uuniin.

Täytteitä voi laittaa oman maun mukaan; mm. sieniä, tonnikalaa,tomaattia eri ttuorejuustoja, yrttejä... vain taivas on rajana :)