En oikein tiedä miten pitäsi menetellä?..koiran ja vauvan kanssa,kun ovat yhtäaikaa hoidossa..

Osku on niin innokas lipaisemaan pikku Jimiä..en nyt tiedä pitääkö laittaa komento..että ei saa liaista vauvaa..

Lisätty: 28.09.2013 - 23:33

Ei ole hoidokit samasta perheestä..kun vauva on tyttären-tytön ja koira on tyttären-pojan..

Avainsanat: miten menetellä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2013 - 13:40

Koiran lipaisut ei todellakaan ole vaarallisia vauvalle, sillä jos olisivat en minäkään täällä maanpäällä taivaltaisi. Senverran paljon kuulemma sain äitini kertoman mukaan vauvana lipaisuja silloiselta koiraltamme. Toki niitä pitää tarpeen vaatiessa hillitä, mutta ei niitä kokonaan lopettaa tarvitse. Liian steriili elämä ei näet ole yhdellekkään vauvalle hyväksi ja sitäpaitsi jos lapsen vauvana eristää kaikista pöpöistä niin sitten isompana hän taatusti potee kaikki mahdolliset taudit ja kiroaa mummunsa ja muut sukulaisensa kuullessaan miten vähän pöpösiedätystä hänelle vauvana annettiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos ihanasta vastauksesta..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 28.09.2013 - 23:23

voihan sitä vähän toppuutella, mutta jos asuvat samassa mökissä, on poika nuoltu jo niin moneen kertaan ettei varmasti mitään myrkytystä saa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 07:05

Toppuutella voi, mutta aivan ei voi lipaisuja välttää ja toisaalta nämä lipaisut toimivat vähän rokotteen tavoin, eli kasvattaa immuniteettia pöpöjä vastaan ja allergiatkin harvinaisempia, kun ei lapsen elämä ole aivan steriiliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 12:07

Voi kuinka ennen saaneet juuri lattiatasolla ja eläimistä lapset vastustuskyvyn. Olemme menneet jo liiallisuusiin hygienan kanssa. Käsien pesu tärkein sen kun muistaisi, mutta, mutta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 14:35

Asia ei ole ollenkaan niin yksinkertainen, kuin koiran omistajat usein väittävät. Kyllä koiran lipaisuista voi saada hyvinkin hankalia tartuntoja erilaisista loisista. Paljon vaikuttaa se, mitä koira yleensäkin pääsee haistelemaan ja lipomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2013 - 18:01

Jos olet epävarma miten menetellä, niin silloin koiralle kielto, ettei saa lipoa. Tai kysy lapsen vanhemmilta miten pitää menetellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 19:45

Kannattaa varmaan kysellä lapsen vanhemmilta / koiran omistajalta, kuinka menetellä.Heillä ehkä ennakkoaavistuksia tai jopa tietoa aikaisemmasta... Tai ainakin mielipide .

Maurijuhanille (ja muillekin tietysti) sanoisin, että koiran loiset eivät juurikaan tartu ihmiseen.Eikä lipaisusta ainakaan.Kissoilla saattaa olla jotain, joka VOI tarttua, mutta sekin harvinaista.Tai paremminkin kissan ulosteessa, jos tenava sen pökäleen syö.Voipi mennä aivoihin asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2013 - 22:20

Meillä on aina lapset ja koirat saaneet tutustua toisiinsa. Koira kyllä ymmärtää että on kyse lapsesta, mutta aina kannattaa pitää koiraa silmällä. Myöhemmin sitten toistepäin, :D.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 19:59

Ei pikku pusut vaarallisia ole - vastustuskyky vaan paranee:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2013 - 10:02

Mullhan on usein lapsi/ lapset ja kissa ja koira, ei tee tiukkaakaan, kissa leikkii mielellään lapsen kanssa, jos lapsi piirtää niin kylä kissa pistää kynät sinkoilemaan ja lapsi tajuaa että leikkiä tuo on..
koira taas on mukana kunnes väsyy ja vaihtaa paikkaa..