Mistä iloa elämään?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2013 - 11:46

Ei saa vaipua synkkyyteen! Jos aamulla ei tee mieli nousta ylös, venyttele kunnolla kuin kissa ja heräile rauhassa. Avaa ikkunaverhot. Aurinko paistaa (aina jossakin), tai sitten kuuntele sateen rauhoittavaa ropinaa. Syö aamupala. Löntystele pesemään kasvot ja hampaat. Etsi jotain säällistä päällesi. Huokaise. Laita kengät jalkaan ja hae aamun lehti. Hengitä raikasta ulkoilmaa.Siitä se päivä alkaa. Ei joka päivä tarvi suorittaa. Anna itsellesi aikaa. Ja vaikka tänään tuntuu vaikealta, niin yritä huomiseen. Ano Nyyminen oli aika pessimistinen. Elämä on elämistä varten, eikä kärsimystä. Kaikilla meillä on joskus vaikeaa, mutta kyllä niitä hyviäkin aikoja on! Ja ajatellaan positiivisesti vaikka se on joskus tosi vaikeaa. Voimia!

Kysyjän kommentti

Tuohan se olisikin aikamoinen ihanne! Mutta kun on niin hemmetin kiinni töissä (kiitos pomon), ettei juuri kotona ehdi kääntyä.Voisi muuttaa sen lehdenkin tulemaan sinne töihin,siis jos sellainen nyt tulisi,tai asuinkirjat kokonaan...Olenkin harkinnut telttasängyn viemistä toimistolle, ettei tarvisi muutamaksi tunniksi ihan turhaan ajella kotiin, vaan saisi olla siellä työpaikalla ihan koko ajan...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 25.09.2013 - 21:10

Mikä on girasolin ilon vienyt? Ilot syntyy pienistä asioista. Jotain uutta itselle, kotiin.
Kokeilemalla jotain uutta, tai jatkaa jotain entistä hyvänmielen tuottavaa asiaa. Mene vaikka joululahjaostoksille - välttyy viimetingan ruuhkat.
Itse tykkään kuunnella netissä ihania rentoutusjuttuja - monessa on kauniita maisemakuvia.
Se rentouttaa, vie mielen pois arjesta ja on ilo mielelle.

Lisätty: 25.09.2013 - 21:16

Tässä vähän ensiapua:
sipriina.suntuubi.com/?cat=99

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2013 - 19:43

Voi Ida kumpa se Sinun ensiapusi nyt tulisi minullekin. eilen sain teidon, että polveani ei ehkä uskalleta leikata ollenkaan, ainakin teho-osasto pitää olla. Ja pääni vasen puoli jossa se infarkti oli on oireillut
ja huomenna selviää lähdenkö Jyväskylään kuvauksiin ja niin edespäin. Mutta nämä Teidän kirjoitukset pitävät minut hengissä ainakin vielä ja kyllä se ilonsiemen kasvaa sydämen maaperässä.
Jokainen päivä meille annetaan osamme leipää ja viiniä, iloa ja murhetta, mutta suuret ovat ne kädet, jotka kannattelevat meitäkin napsulaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.09.2013 - 07:17

perheestä, ihmissuhteista, harrastuksista, matkustelusta, lista on loputon jos vain on mahdollista noihin asioihin tarttua, eikä ole mitään vakavaa sairautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.09.2013 - 11:56

Samaa voisin minäkin kysyä. On taas ilot vähissä kesän jälkeen. Yritetään kuitenkin pienillä asioilla piristää itseämme sekä läheisiämme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 00:02

Piristäsikö jokin pieni reissu elämääsi?
Rakkaan lemmikin menettettämin on todella raskasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2013 - 14:38

Tekipä 'girasol' vaikean kysymyksen. Minun mielestäni elämä on kärsimistä varten - itse en ole lainkaan onnellinen - en ole koskaan ollutkaan sitten lapsuusvuosien.

Parempi olo tulee kuitenkin, kun ajattelee kehitysmaiden ihmisiä, lapsia, miten paljon kurjemmin niillä on asiat siellä! Meillä on täällä Suomessa ainakin fyysisesti asiat erinomaisesti, mutta kun sekään ei onnellisuutta takaa.

Jokaisen on vain 'lusittava' elämänsä, olipa se onnellista tai sitten ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2013 - 19:58

Vaikka elämä on ravistellut moneen kertaan, tunnen itseni hyvin usein onnelliseksi ja iloiseksi. Olen suht' terve, on työtä, oma asunto jota on saanut laittaa oman mielensä mukaan, rahat riittää elämiseen, lapsilla asiat kunnossa................mitä muuta vielä onneen ja iloon tarvitsisin, tämä riittää. Pienistä asioistahan onni ja ilo koostuu, kunhan ne vain osaa löytää. itsestä kaikki on viimekädessä kiinni!