Mistä vyötärö mitataan ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.09.2013 - 14:25

Vyötärönympärys mitataan 1 - 2 cm navan yläpuolelta paljaalta iholta. Mittanauhan tulee olla vaakasuorassa eli yhtä korkealla edestä, takaa ja sivuilta. Mitattaessa painon tulee olla tasan molemmilla jaloilla. Ensin hengitetään sisään ja sitten ulos ja mittanauhan lukema katsotaan uloshengityksen lopuksi. Mittanauha ei saa mitattaessa kiristää eikä olla liian löysällä.

Kysyjän kommentti

\r\nKiitos janjaa vastauksesta ja kaikille muille myös .\r\nKeventäjissä kun sanottiin jotain muuta .\r\nHyvää syksyn jatkoa :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.09.2013 - 19:21

Janjaalta tulikin täydellinen ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2013 - 20:57

Hyvä on ohje, mutta minulla on napatyrä juuri siinä pönköllään, ei oikein onnistu. tuli vatsalaukku leikkauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2013 - 23:57

Neuvolassa sanotiin jotain 53cm jne. Nyt olen jotain 180 korkea. Pituushan täytyy mitata pitkällään. En ole vielä siihen mittaukseen suostunut. (Pysy sinäkin vaan siinä korkeusmitassa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2013 - 11:58

Mikä vyötärö? Missä se on? Minulta kadonnut, mihin lie hukkunut, mutta navan yläpuolella kai. Janjaa peesaan ja itseäni huijaan, mittaan aina uloshengityksen aikana. Noin 100 senttiä, eli suurinpiirtein euro. Laaja olen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2013 - 22:23

Se vyötärö tahtoo tosiaan ikääntyessä hieman hävitä - pitäisiköhän puhua pikemminkin 'kummusta'. Miten se kumpu mitataan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2013 - 23:23

Tuli vyötärö mitattua navan yläpuolelta....hupsista jonnekkin on haihtnut 5 cm edellisestä mittauksesat..oliskohan mittanauha venynyt,kun on näin pääsyt käymään..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.09.2013 - 00:08

kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää, jaa että vyötärökö onkin noin korkealla, itse olen luullut että se on siinä vyön kohdalla, lantion yläpuolella ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.09.2013 - 11:25

Ei ole vyötäröä, niin ei myöskään mittauskohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.09.2013 - 15:11

uumalta mitataan vähän navan yläpuolelta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.09.2013 - 20:11

Faktaa kuvien kera: fi.wikipedia.org/wiki/Vy%C3%...ntio-suhde

Lähteet:
wiki