Milloin on julkaistu ensimmäinen painettu kartta Suomesta.

Lisätty: 16.09.2013 - 12:38

Tässä kartta:
www.nic.funet.fi/pub/sci/geo...kk0038.jpg

Avainsanat: historiaa että heikompia hirvittää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2013 - 20:37

Voi hyvä Jumppis, me emme ehkä silloin ole vielä haaveilleet kelluvamme edes lapsivedessä kun se on julkaistu. Taitaa olla niin vanhaa perua. Kun Sinua pidän vahvana miehenä ja se voi Sinuakin hirvittää.
Raamatun kartassakaan ei sitä taida olla. Odotan mielenkiinnolla oikeata vastausta.

Lisätty: 09.09.2013 - 21:38

Laitan tähän nyt kuitenkin :ensimmäinen kartta Suomen suurruhtinaskunnasta julkaistiin alankomaisen kartankustantaja Joan Bleauon toimesta. Kartta perustuu Ander Buren kartta-aineistoon.eihä se ota jos ei annakaan.

Lähteet:
Ruotsin vallan aika 1200 - 1900

Kysyjän kommentti

10p.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.09.2013 - 08:55

Sanon 1662. Tämäkin on googlesta napattu tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.09.2013 - 09:58

Ensimmäinen painettu kartta Suomen suuriruhtinaskunnasta. Julkaisija alankomaalainen kartankustantaja Joan Bleau.