Ompa silta, joka on "Huokausten silta", midtä nimi on tullut ja missä se olisi?

Avainsanat: kaupungissa on yli 400 siltaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.09.2013 - 22:34

Minun mielestäni "huokausten silta" -nimi kuulostaa tulevan pikemminkin siltatyöntekijöiden suusta, koska ollaan venetsiassa!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.09.2013 - 06:56

Huokausten silta (ital. Ponte dei Sospiri) on Venetsiassa sijaitseva silta, joka yhdistää tutkintotuomareiden toimitilat ja dogen palatsin sellit uuteen vankilaan. Silta rakennettiin vuonna 1602. Sen romanttinen nimi viittaa huokauksiin, joita tuomitut päästivät nähdessään vapauden viimeistä kertaa. Kivisillalla kulkee vierekkäin kaksi erillistä käytävää, joiden tarkoitus on ilmeisesti ollut estää kuulusteluihin matkalla olevia vankeja tapaamasta sieltä tulevia vankeja.

Lähteet:
Wikipedia ja omakohtainen tietokin tässä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.09.2013 - 08:50

Huokausten silta (ital. Ponte dei Sospiri) on Venetsiassa sijaitseva silta, joka yhdistää tutkintotuomareiden toimitilat ja dogen palatsin sellit uuteen vankilaan.

fi.wikipedia.org/wiki/Huokausten_silta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.09.2013 - 12:36

Ainakin Venetsiassa on sellainen, mutta tiedän olevan Suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2013 - 21:23

Eikös Kauniissa ja rohkeissa menty useastikin vannomaan rakkautta ko sillalle Venetsiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.09.2013 - 09:56

Venetsiassa se on .
Taisi vangit nähdä viimeisen kerran päivän valon.
Mutta toinen taru kertoo kun sen sillan alla rakkaimaansa suutelee ,se tietää hyvää.
Kokeilin sitä vuonna 1999 olimme työ matkalla mieheni kanssa .
Tuli suukko siinnä miehelle annettua.
Olisiko siinnä taikaa kun 27.9.2013 .
Tulee 43 vuotta kun on oltu yhdessä .Siitä 25 vuotta aviossa :) <3