Miten Windows Movie Makerillä voi siepata hyviä pätkiä tietokoneella olevasta animaatiosta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2008 - 21:45

Windows Movie Maker on Windows Vistan ominaisuus, jonka avulla voit tehdä tietokoneessasi kotivideoita ja diaesityksiä, joissa on ammattimaisen näköiset otsikot, siirtymät, tehosteet, musiikki ja jopa selostus. Lopuksi voit julkaista videon Windows Movie Makerin avulla, jolloin myös ystävät ja sukulaiset voivat katsella sitä.

Avaa windows movie maker.
Klikkaa OHJE vasemman puolen hiirenkorvalla, avaa OHJEEN AIHEET.

Mutta välttämättä et tarvitse animaation käsittelyyn movie makeria.
Myös esim. Paint Shop pro 8 :ssa animation shop, jolla voit muokata animaatioita, kunhan ensin tallennat sen omalle tietokoneellesi, tai tehdä omia hauskoja animaatioita.

Lisätty: 14.11.2008 - 22:22

Animaatio on tekniikka, jossa elokuva toteutetaan kuva kuvalta. Animaatio voidaan valmistaa kuvaamalla piirrettyjä pieniä muutoksia sisältäviä kuvia filmille tai tekemällä pieniä muutoksia fyysiseen malliin (esimerkiksi esineeseen, animaationukkeen tai vahaan) ja kuvaamalla muutokset. Kun kuvattu filmi näytetään normaalinopeudella, peräkkäin nopeasti vaihtuvat kuvat luovat illuusion liikkeestä. Animaatio voidaan toteuttaa myös tietokoneen avulla.

Lisätty: 14.11.2008 - 22:34

Jotkin ääni- ja videotiedostomuodot eivät ole tuettuja Windows Movie Makerissä, jolloin niitä ei voida tuoda. Voit ehkä kuitenkin muuntaa video- tai äänitiedoston jonkin toisen valmistajan muokkausohjelmalla muotoon, jota Windows Movie Maker tukee, ja tuoda siten saadun ääni- tai videotiedoston Windows Movie Makeriin. Jotkin tiedostot edellyttävät pakkauksenhallinnan asentamista, ennen kuin tiedostoja voi käyttää Windows Movie Makerissä.

Lisätty: 14.11.2008 - 22:34

Windows Movie Maker ei enää tue videon tuomista verkkokamerasta tai analogisesta videolaitteesta, kuten videonauhurista. Voit käyttää verkkokamerastasi peräisin olevaa videota käyttämällä kameran mukana tullutta ohjelmistoa, jonka avulla voit tallentaa videon tietokoneeseen ja tuoda siten saadun videotiedoston Windows Movie Makeriin.

Lisätty: 14.11.2008 - 22:35

Oliko näistä mitään apua?

Lisätty: 14.11.2008 - 22:45

" Netissä on aina niin selkeitä videopätkiä, joiden TIEDÄN olevan tehdyt Windows Movie Makerillä."

Ne nettivideot on alunperin kuvattu digivideokameralla, ja sitten muokattu/käsitelty/tehty
movie makerilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.11.2008 - 22:16

TARKENNUS KYSYMYKSEEN:

Mut mä en ymmärrä mitään niistä ohjeista. Tai siis osaan kyllä ottaa videokuvaa web-kameralla (ei ole muita) mutta niistä animaatioista tulee TODELLA epätarkkoja kkun se on kuvattu tietokoneen ruudulta. Netissä on aina niin selkeitä videopätkiä, joiden TIEDÄN olevan tehdyt Windows Movie Makerillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 21:44

käsittääkseni animaatio jo koneella-> tuo video napin painallus ja videon etsinät-> (jos video väärässä muodossa niin se on muutettava toiseen muotoon, tai jos lisenssi ongelmia niin ei senkään takia saata toimia) -> video jakautuu pieniin pätkiin->katsomis ruudun alapuolella olevalla jaa kahteen osaan painikkeella saat rajattua haluamasi kohtauksen.