Mikä satu lapsuudestasi on jäänyt mieleesi ja luet sitä ehkä jälkikasvullesikin?

Avainsanat: se puuttuva kenkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.09.2013 - 17:46

Tuhkimo. Minulla on vieläkin kuvakirja vuodelta -70, jossa on Tuhkimolla liikkuvat silmät. Sen olen säästänyt lahjaksi lapsilleni. Ja toinen satu on kolme karhua,:Kuka on syönyt puuroni? Isäni luki sitä minulle Karjalan murteella.

Kysyjän kommentti

Ilmankos Vallukissakin kuulemma naukuu Karjalan kielellä, kuuluu miulle asti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.09.2013 - 18:23

Lumivalko ja Ruusupuna.. satu jota olen usein lukenut..
Grimin sadut ovat monet mieleeni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2013 - 19:06

Kolme karhua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.09.2013 - 12:21

Ei yhtään satua omasta lapsuudesta ole mielessä. Liekö niitä luettu ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.09.2013 - 20:52

Ei minulle luettu satuja... elämästä opetettiin sitäkin enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2013 - 16:26

Prinsessa Ruusunen. Sain 8- tai 9-vuotiaana lahjaksi H.C. Andersenin satukirjan, jota luin ahkerasti myös kavereilleni. Omalle lapselleni ostin oman satukirjan, jota aloin lukemaan hänen ollessaan muutaman kuukauden ikäinen. Tarkkaavaisesti poika kuunteli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.09.2013 - 23:41

Kyllä se oli punahilkka ja susihukka! Sen minä lukisin yhä uudelleen.