Ympärillämme oleva ilmassa on noin 1barin paine Onko se otettu huomioon renkaspaine mittarissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2008 - 20:09

Eikö se paine ole suhteessa sen hetkiseen ilmanpaineeseen.Ns. normaali illmanpaine on 1013.2 mbar merenpinnassa.

Lisätty: 14.11.2008 - 20:15

myöskin rengaspaine on suhteessa renkaan ja ilman lämpötilaan eli sulla vaihtelee paine niinkuin meillä kaikilla.

Lähteet:
Ex säämies

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2008 - 23:56

Tuolla kysyjän teorialla rengaspainemittari pitäisi valmistaa tyhjiössä, jotta se ottaisi huomioon normaalin ilmanpaineen, mikä meitä kaikkia ympäröi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 10:37

Jos mittaat 2 baarin paineen renkaasta, niin siellä tosiaan on kahden baarin paine riippumatta mitä ulkopuolinen ilmanpaine sattuu olemaan, eli käytännössä tuo yhden baarin paine-ero ulkoilman ja renkaan sisällä olevan välillä riittää pitämään renkaasi 'pyöreinä' autosi painosta huolimatta ....

Lisätty: 15.11.2008 - 10:47

eli painemittarisi mittaa absoluuttista painetta renkaan sisällä, ei paine-eroa rengas/ilma, joten sen ei huomioi millään tavalla ulkoista painetta (käytännössä ulkoilman paineen vaihtelu pysyy +/- 0.1 baarin rajoissa, mittausepävarmuus painemittarissasi lienee suurempi, joten tällä ulkoilman paineen vaihtelulla ei ole mitään käytännön merkitystäkään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 21:46

taidat nyt sekoittaa siihen että ilmanpaine on yks atm,
eri asioissa eri mittauluokat esim veren ja renkaan paineet aivan eri asia;
mitäs noita murehtia kun tähän on totuttu