mikä kato täällä on käynyt? kolmeen päivään ei yhtään uutta kysymystä. Lähden ottaan epikutaalitestin selkänahkaani.Kokemuksia?

Lisätty: 05.09.2013 - 11:58

Nastalaput selässä, ainakin 50. Ei pahemmin kutise, teipit pistää vastaan, ei pahemmin kumarella. Huomenna nastat pois. Eikä sattunu laitto.

Lisätty: 06.09.2013 - 09:10

Hei! Joku! Tuokaa mulle harava, että voin raapia selkääni!

Lisätty: 09.09.2013 - 14:56

Nastoja olikin lähemmäs 90! Perjantaina otettiin pois, mutta 5 titris(?)-nikkelinastaa laitettiin. Tänään tulos, ärhäkkä nikkeliallergia-reaktio. Nyt kortisonisalvaa paukuroihin ja rakkuloihin. Ja pitkää pinnaa tähän kutinaan.muita allergioita ei havaittu. Ei edelleenkään haravaa:)

Avainsanat: kosketusallergia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2013 - 14:12

Olen joskus vuosia sitten käynyt läpi epikutaalitestin ja voin sanoa ettei siinä ole mitään pelättävää. Ainakin mimulle se selvitti, että olen nikkeliallerkikiko ja että muutamat pesuaineet eivät iholleni sovi niissä mimulle sopimattomien aineosasten vuoksi. Testissä ei ole muuta ärsyttävää kuin se, että selkään laitettaavia testilappuja joutuu pitämään paikoillaan parin vuorokauden ajan jonka jäklkeen ne luetaan. Luennassa lääkäri tarkistaa ihon niiden alta ja selvitää minkäasteinen reaktio ihollasi on. Lappujen pito oli ainakin minulle siksi ärsyttävää, että ihoa niiden alla kutisi erituisen paljon ja kutinan kanssa ei ollut helppoa oleilla.

Olen itsekkin ihmetellyt täällä Napsussa tapahtunutta kysymyskatoa ja tullut siihen johtopäätökseen, että kato johtuu siitä, ettei kysymyksiin enää vastata kovin aktiivisesti. Yhteen omaan kysymykseenikin sain vain kaksi vastausta. Tuollainen vastauskato ei innosta esittämään kysymyksiä, ei ainakaan kovin usein, ei ainakaan minua.

Kysyjän kommentti

Näin on! Kato on käynyt mutta kutina pysyy!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2013 - 09:08

Hiljaista on ollut, kiireitä riittänee muissa puuhissa, kaukana takanapäin on Napsun loiston ajat. Epikutaanitesteistä ei ole henkilökohtaista kokemusta, vain työn merkeissä olen seurannut tekoa ja tulkintaa. Ei mitenkään rankalta kokemukselta ole näyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2013 - 10:33

Joskus teininä tuonkin allergiatestin läpi käynyt....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2013 - 14:15

Joo kysymyskato on todellakin iso, olen omasta puolestani koittanut laittaa kysymyksiä, mutta ei se ykspuolisesti kauan huvita. Joten taitaa olla niin, että kannet saa laittaa kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2013 - 14:23

Paljonhan täällä on aiemmin kyselty ja vastailtu, joten jospa kaikki Napsulaiset nyt tietävät jo kaiken sen, mikä heitä kiinnostaa ;-)

Tuossa sivussa lukee, että yli 30 000 kysymystä vastauksineen, joten aika paljon vastauksia sieltä saa nyt jo ihan kysymättäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2013 - 11:40

Hiljaista on elokuussa itse poissa ja vasta kaikkien jälkeen pääsin nyt tänne..
On tullut valokuvakirjat väsättyä netin kautta kuin myös matkablogini kesti tovin jotta sain sen eilen valmiiksi..
Mutta en kyseistä aihetta tiedä mitä sinulle tehdään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2013 - 20:26

Ihmiset ovat jo oppineet googlaamaan itse! Harrastushan tämä lähinnä on. Matkailukysymykset ovat sitten eri juttu. Käytännön kokemuksia ei paljon netistä löydy - paitsi täältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.09.2013 - 21:51

Hih, meikälikan testeissä ilmeni että kotipölyallergia on. Silloinen isäntäni ihmetteli juoksujani. Sain vastata ihan totuudenmukaisesti: en voi olla kotona kun olen sille allerginen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.09.2013 - 08:38

enpäs ole moisesta testistä kuullutkaan, mutta vaikuttaa harmittomalta, tietokoneen käyttö lisääntyy ja monipuolistuu koko ajan, aikaa ei riitä yhteen paikkaan niin paljon kuin aiemmin, kun kuitenkin muutakin pitää tehdä kun koneella istua ;)