Paljonko saa viedä bensaa kerralla pikkuautossa vaikkapa mökille pienkoneita varten?

Avainsanat: varabensa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.09.2013 - 21:35

Meni hetki, ennenkuin tajusin, että sana "pienkoneita" ei tarkoitakaan lentokoneita........mutta kaipa ne on jossain nekin määrät ja mitat - ollaanhan sitä EU:ssa, joka on suorastaaan kuuluisa kaiken maailman direktiiveistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.08.2013 - 10:04

En tiedä onko sitä missään määrätty? Jerrykannu 20l on ainakin turvallinen astia. Eiköhän tuolla määrällä esim moottorisahalla äkkinäinen saa jäsenensä kipeiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 31.08.2013 - 01:51

samaa mieltä jumppiksen kanssa, voi viedä niin paljon että varmasti riittää toviksi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.08.2013 - 09:26

Tuli tuota aikoinaan vietyä erinäisiä määriä, eikä tullut mieleenkään että saako viedä vaiko ei. Tuskin sitä on missään määrätty. Kunhan kuljetusastia on turvallinen niin hyvä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2013 - 13:04

No kun ei ole autoa on vain rollari ja se kulkee reikäleivällä aika pitkälle ja hyvällä tahdolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.09.2013 - 22:58

Tällaisen ohjeen löysin:
Kuljetus

Polttoaineiden kuljetukseen ja varastointiin saa käyttää vain määräysten mukaisia tyyppihyväksyttyjä astioita.

Bensiiniä, petrolia ja dieselpolttoaineita (dieselöljy tai kevyt polttoöljy) saa kuljettaa ilman erityisvaatimuksia yhteensä enintään:
•60 litraa henkilöautossa, kuorma- tai pakettiauton ohjaamossa, moottoripyörällä, mopolla tai polkupyörällä
• 20 litraa matkustajaa kohti linja-auton tavaratilassa (yhteensä enintään 200 litraa, josta bensiiniä 60 litraa)
• 1000 kg (noin 1200 litraa) paketti-, kuorma- tai erikoisautolla, työkoneella tai traktorilla
• 1000 kg ajoneuvoyhdistelmällä (auto tai traktori ja perävaunu).