Kertokaahan kokemuksia Gambiasta, tiedän sen olevan kehitysmaa, mutta jotenkin on, että olisi varmasti mielenkiintoista?

Kertokaahan hotelleista ja niiden hinnoista? esim. vesipullo, aamupala, louna sym välipalat.
Onko saatavilla elintarvikkeita joista itse kokata?
Mitä hotellia suosittelette?
Kaikki vinkit ovat tervetulleita :)

Avainsanat: gambia kotu afrikka gambia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2013 - 20:52

Itse en ole käynyt, mutta vanhempani kylläkin.Vaikka ovat jo vanhempia ja eläkeläisiä, niin silti tykkäsivät.Sähkön jakelu oli mitä oli ja taskulamppu olikin kuulemma tarpeen.Eikä siellä ollut juurikaan katuvaloja, hyvä, kun katujakaan...Ruoka oli heidän all inglusive hotellisaan erinomaista ja siisteys taatua.Ihmiset erittäin palvelualttiita.Vesi altaassa puhdasta.Hotellialue oli vartioitua aluetta.Sen ulkopuolella oli paljon kaupustelijoita, vaikkakin tarjonta oli aika niukkaa.Itsetehtyjä koruja yms.
Hotellissa työskentely on arvostettua;elämä yleisesti ottaen on siellä köyhää ja alkeellista;suuret luokkaerot.
Mahatautiin kannattaa varautua lääkkein jo kotoa .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2013 - 18:47

Kyllä minun matka-arkkuni on siitä maasta tyhjä. Valitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.02.2014 - 20:18

Vesipullot ostettiin hotellin kaupasta, eikä ne ollut kovin halpoja, hintaa en muista. Paikalliset osti veden kaupungilla pienissä pusseissa.
Meillä hotelliin sisältyi vaan aamupala, muuten syötiin ravintoloissa. Ravintolan hinnat oli muistaakseni jotain 5-10€. Turisteilta osataan kyllä pyytää ja esim. kaupoissakin paikalliset sai halvemmalla ja siksi paikalliset ystävämme osti tuotteet meille.
Kaupoissa oli tosi pienet valikoimat. Ihania hedelmälautasia ostettiin kauppiailta rannalta, hintaa en muista.
Mahatautia ei saatu minkäänlaista, vaikka jotkut ravintolat ei ollu ihan siisteimmästä päästä. Sen lisäks maisteltiin paikallisten tarjoamaa kahvia yms. rannalla. Itse olen kuitenkin melko herkkävatsainen.
Suosittelen ehdottomasti Gambiaa. On todella silmiä avaava kokemus perinteisten turistirysien jälkeen.
Ihmiset TODELLA ihania!! Ovat elintasostaan huolimatta tosi tyytyväisiä ja niiden motto onkin: No problem, this is the Gambia :)