Onko mitään konstia välttää vesiliirtoa, jos sataa kaatamalla ja tie muistuttaa Venetsian kanavaa?

Autolla ajosta siis kyse .

Avainsanat: vesiliirto auto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.08.2013 - 07:34

Nastattomat uudet Hakkapeliitat ovat aika hyvät kyseiseen pulmaan. (120 autokilpailun kokemus ja ajomies menee satoi tai pastoi).

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.08.2013 - 08:00

...Aja hiljaa, isi nyt vain... sitten pysähdy tien sivuun, hasardivilkut päälle, ja odota että sää selkenee. Ei kellään ole niin kiire, että henkensä kaupalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2013 - 11:08

Mitä kovempi vauhti ja sileämmät renkaat, sitä suurempi on vesiliirron riski. Jos asfalttiin on kulunut ajourat, kannattaa sateella ajaa urien vieressä, jolloin renkaiden alla on vähemmän vettä.

Kannattaa myös muistaa, että vesiliirrossa auto jatkaa menoaan suoraan eteenpäin, joten täysin suoralla tieosuudella hetkellinen vesiliirto ei vielä välttämättä johda onnettomuuteen, mutta on tietysti merkki siitä, että nopeutta on syytä alentaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2013 - 11:33

Vauhdin hiljentäminen alle 80km/h:iin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2013 - 11:48

Leo-sedältä tuli hyvät ohjeet, käytännössä jouduin kokeilemaan toissa päivänä, kun vettä tuli kuin aisaa.Tuossa kaatosateessa Savonlinnan uuden ohitustien ja uusien katujärjestelyjen aiheuttamat uudet pengerrykset hävisivät ojan pohjalle ja pojat ovat taas aloittaneet pengerrysten korjaukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.08.2013 - 19:56

Jopa minä autoton ja kortiton olen tietoinen että ajouria pitää välttää. Kerran meille miehen kanssa kävi niin, että piti pysähtyä tien viereen, kun ei pystynyt ajamaan siinä tulvassa. Emmekä olleet ainoat, vaan kaikki pysähtyivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.08.2013 - 04:03

kannattaa katsoa paljon ennen lähtöä onko renkailla mitään virkaa, jos ei ole niin vaihtoon vaan, siten pysyy hengissä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2013 - 13:57

Kaasujalkaa vain pois pienemmälle, mutta ajatushan on ettei minulle voi mitään sattua.