Miten lähelle olet päässyt luonnon eläimiä?

Suruvaippa lenteli ensin pariinkin otteeseen ympärilläni. Sitten kun kävin istumaan, se lensi syliini jossa viipyi hyvän tovin.

Avainsanat: suruvaippa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2013 - 15:12

Todella lähelle. Vuosia sitten Kontiolahdella istuskelin aamuvarhaisella yhden kesämökin huusissa ja katselin pelosta jäykkänä aukiolevasta ovesta pitkän tovin useampaa sutta suoraan silmiin. Hirvikin on tullut vuosien varrella kahteen otteseen vain parin metrin päähän moikkailemaan.Viime kesänä puolestani silittelin yhdellä Kainuulaisella mökillä poikani kanssa todella luottavaisa ja pelotomia oravia monen monta ketaa. Surenkorennot ja perhoset on nekin lepäileet päälläni muutamia ketoja, samoin pikkulinnut ja (usko, tai älä) niin olen kohdannut kaksi karhuakin luontoreissuillani. Tosin ne karhut olivat toissavuotisia pentuja ja menneet haaskaruuan houkuttelemina minkkiansaan josta kävin niitä uteliaisuuttani tiirailemassa. Kun luonnossa kulkee niinkin paljon kuin minä niin ei todellakaan voi välttyä kohtaamasta eläimiä toisinaan hyvinkin läheltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2013 - 07:31

Kädestä nokkasemaan jyvän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2013 - 16:46

Mäntyharjun metsissä vaeltaa jos minkälaista tallaajaa...Mäyrä ja Kettu on tulleet hyvinkin tutuiksi.Samoin hirvet.Käärmeitäkin vastaan kiemurrellut, vaikken niistä niin välitä;pihamaalla pyörii joka kesä myös iso vaskitsa...
Karhun ja suden jäljet olivat mökkitiellämme tänäkin kesänä.Onneksi ei sentään vastaan kävelleet.

Linnuista pöllö lehahtaa joskus pihapuuhun ja korpit hyppii verannalla...Tikka koputtelee puita...

Perhosten määrä on loputon.Pääkallokiitäjä oli kai suurin tuttavuus tänä kesänä....Ja muutama ISO hämähäkki...Eläimet ovat kyllä yksi elämän suola!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2013 - 21:27

Metsäretkillä on tullut tehtyä monenmoista tuttavuutta, lähinnä kuitenkin pienempiin eläimiin, karhun kanssa olen samoilla marjamailla ollut, mutta otsoa en nähnyt vain tuoreen jätösläjän. Pari viikkoa sitten kotiin tullessa rappujen pielestä lähti rantakäärme, häiriintyi ilmeiseti liikehdinnästä ja lähti menemään bussipysäkille päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2013 - 08:13

Astumalla maa-ampiaispesään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2013 - 11:52

Ajoin polkupyörällä kyykäärmeen yli - se lähtikin nopeaan lipettiin sen jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 17.08.2013 - 04:28

tänä vuonna ollaan ruokittu siilejä ja pikkulintuja, haukka söi fasaanin tuossa talon edustalla ojassa viime talvena, kissoja ja koiria kulkee irrallaan ja on kuulemma karhukin aikonut tännepäin ;)