Lahden alkavilla urkuviikoilla on hieman erikoinen "soolosoitin".Mistä mahtaa olla kyse?

Avainsanat: lahden urkuviikot soolosoitin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2013 - 20:51

Ainakin on mootoripyörä jonka pakoputkista on muokattu komeaksi urkupillistöksi..aika erikoinen juttu..

Kysyjän kommentti

Ja hieno pyörä olikin! Komeat oli äänet :) Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2013 - 09:11

Moottoripyörähän se on,että urku auki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2013 - 15:43

Alppitorvi.Soinee komeasti alpeilla mutta kyllä se varmasti kaikaa Lahden suurmäen huipultakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2013 - 04:10

Carlo Torlonton soittama Alppitorvi. Painaa 750 grammaa,mutta 4 metriä pitkä. Se on luonnon muovaama soitin . Lumi on painanut kaaren siihen aines on mäntyä. Ja soitto soi alpeilla kilometrien päähän.
Mutta hienosti tämä alppitorvi soi Suomenkin urkumusiikkijuhlilla. .Lentokoneessa vaatii oman paikkansa.
Kappaleiden kaivertaminen vie kauan, sillä seinämät saavat olla vain 4 mm paksuisia osat liimataan sitten yhteen, mahtaisi olla kiva nähdä tämä erikoinen soitin Hieno vehje on ja varmaan arvokas, kuin on luonnon muovaama osin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2013 - 20:21

Eipä ole tullut koskaan siellä käytyä, edes asuessani. Joten pihalla olen erikoisuuksista.