Oletko huomannut,kun ikää tulee..että jossakin asiassa tulee vaikeuksia elämään?

Itselläni on vaikeuksia näön kanssa..nytkin suurennuslasi kourassa,että uskallan kirjoitella..
parin viikon päästä saan uudet lasit..missä todella suuret muutoket +2 lisäykst linsseihin (monitehot)
On mennyt kauko-ja likinäkö.

Avainsanat: ikää ja vaikeuksia elämään.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.07.2013 - 05:55

Voi kuule, ei se iästä ole kiinni. Vaikeuksia on läpi elämän, iästä viis. Mutta minäkin sain ekat monitehot nelikymppisenä. Vanheneminen tuo oireita, mutta niihinkin suurimpaan osaan on onneksi apukeinoja. Ps. Sinulla on ihana koiruus kuvana!

Lisätty: 31.07.2013 - 15:49

Viime aikoina kyykistyminen alas ja sieltä ylös nousu tuo -puh-ääniä. Tuetaan kädellä polvea, naama punaisena. Mutta ylös päästään, korkeintaan pari hikihelmeä otsalla. Ja sitten vähän haukotaan, niin alkaa ilmakin kulkea..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2013 - 09:43

Jos muuten ei huomaa ikää tulleen, niin ainakin silloin, kun olet tehnyt jotain kontillasi lattialla ja pitää nousta siitä ylös. Ei siitä enää pompata ylös kuin joskus nuorempana. Lääkkeistä ei ole koskaan ollut mitään sivuvaikutuksia, en tosin tarvitse mitään "roppia" nykyisin. Ainoa "lääkkeeni" jota on, saan entisen työnantajasi hyllystä?

Lisätty: 27.07.2013 - 18:01

Onhan joku sanonut, että jos ei aamulla jostain kolota tai särje, niin on syytä epäillä, että on kuollut. Jos lähi- ja kaukonäkö huononee, niin kaikkein enemmän tahtoo huonontua ulkonäkö!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2013 - 10:54

näkö ja kuulo on heikentynyt..
Eräs ihminen sanoi minulle silloin kun täytin 50v että nyt tulet ikään kun paikkoja kolottaa niin tiedät eläväsi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2013 - 14:15

Ainakin hammasremontteihin menee vuosi vuodelta enemmän rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2013 - 14:27

no tota noin ,ku tulee tiettyyn ikään niin ei toimi mikään ps. junnu vainion laulu pohjoiseen kertoo loput.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2013 - 19:33

Olen toki sillä tiedän, että kun täyttää 50 vuotta miehillä on lupa kulkea sepalus auki ja naisilla papiljotit päässä, eli vanhuus ei tule vaivoitta. Sitä ei kuitenkaan tarvitse surra, sillä vanhenemisessa on paljon hyviäkin puolia. Ei esim. tarvitse hävetä sitä ettei näe ilman kaksiteholaseja mihinkään, tai sitä, että hukkaa vähänväliä tavaroitaan johonkin. Voi reilusti myöntää, että on tullut vanhaksi.. Nuorempanakin voi saada vaivan jos toisenkin, mutta niitä kun ei liikaa sure parjaa elämässä vaivoineen kaikkineen ehkei sentään yhtä hyvin kuin ilman niitä niin ainakin miltei yhtä hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.07.2013 - 07:51

näön huonontuminen (luku) taitaa olla itsellänikin ensimmäinen selvästi näkyvä oire ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.07.2013 - 15:58

Tulee noita vaikeuksia monessakin asiassa iän karttuessa. Apuvälineet käyttöön tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2013 - 17:15

Muistan sanonnan viisikymppisenä,että jos ei ole mitään vikaa/remppaa,on kuollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2013 - 19:41

Näkö tökkii, mutta siihen saa laseilla onneksi korjauksen, muutoin lähinnä vauhdin pienoisena hiljenemisenä tuntuu tuo ikä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.08.2013 - 11:09

Mitä sinä kysyitkään... kun en nyt tahdo millään muistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2013 - 19:59

Voi rakkaat napsulaiset, empä viitsi sairausluetteloa tehdä, maailma on niitä pullollaan.
Lääkäri kertoi toissapäivänä, että on vahvin opiodi-morfiinilääke sulla käytössä, muuta ei ole enään kipuhihin.
Itketään ja kiitetään vuoronperään olotilaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2013 - 16:20

Vaatteet pienenee kaapissa.Kaupoissa hintalappujen numerot ja tekstit ovat pienentyneet.Mäet ovat suurempia.Tuolit matalampia ja hyllyt korkeammalla.Sopivia kenkiä ei enää edes myydä! Eikä tilaa tahdo enää löytyä apteekista ostetuille tuotteille....Siis jos ne sattuu kotoa löytymään...Vai mitä sinä kysyitkään?